Apps per modificar la veu

Avui us portem un parell d’apps que permeten fer modificacions amb la veu gravada. Una de les aplicacions és només per Android i es diu “Cambiador de voz con efectos” i l’altra és diu “Cambiador de voz” (Voice Changer) i la trobareu a l’Apple Store (iOS). Totes dues són aplicacions bàsiques però que poden ser interessants de cara a la nostra feina.

La segona app té dues versions del mateix desenvolupador. La primera apareix amb el nom “Cambiador de Voz” i la segona amb “Voice Changer”. La segona, tot i tenir el paquet bàsic gratuït, té l’opció de comprar petits paquets amb més efectes, però el funcionament de les dues és bàsicament el mateix: enregistres una paraula o una frase i pots modificar de manera molt senzilla la velocitat de reproducció i que soni amb altres efectes (més greu, més agut, més electrònic…).

Respecte a la primera, la nostra companya Neus Guilló ens explica el següent:

“em va bé perquè puc gravar la paraula o la frase que jo vulgui i modificar després la veu al meu gust. És molt bàsica però les veus que fa són divertides. La faig servir amb els alumnes petits (educació infantil i cicle inicial) per fer activitats de detecció i localització de so i per valorar l’audició segons vaig variant la veu (aguda o greu). Algunes de les activitats que faig són:
– amago un nino per la classe, enregistro la meva veu dient frases diferents per exemple “Bon dia… (i el meu nom o el del nen) ” , la canvio a veu “Infantil” i la faig sonar simulant que és el nino que parla. Hem de trobar el nino, seguint el so del mòbil.
– tinc uns ninos, un elefant (parla amb veu greu) i un mico (parla amb veu aguda). Enregistro una frase, cambio a veu aguda i greu, escoltem i hem d’endevinar qui és el que parla, l’elefant o el mico.
– com em permet treballar amb els audios que es creen, me’ls poso en presentacions en power point o a l’scratch per fer activitats també a l’ordinador.
Cambiador de voz con efectos

Android

Cambiador de voz