Conjunt de recursos que aporten idees i mostren activitats engrescadores per a organitzar tallers d’escriptura creativa al centre. Aquest catàleg inclou els llibres de dues col·leccions força interessants de les editorials Barcanova (Mots vius) i Salvatella (Atrapa-paraules), un conjunt de fitxes per a descarregar publicades inicialment per l’editorial SM i una relació de llibres de gran utilitat per als docents.
Col·lecció «Mots vius» (Editorial Barcanova)
Els llibres d’aquesta col·lecció tenen la particularitat de centrar tots els seus continguts a l’entorn de les paraules. Es tracta d’unes publicacions originals que estimulen al lector a jugar amb els mots i, per tant, la presència dels aspectes lúdics és constant així com les ganes dels lectors a participar en les diverses propostes que els presenta cada títol. La col.lecció permet ser utilitzada a l’aula com a eina per construir frases enginyoses, rodolins, jocs de paraules i, sobretot, fruir del llenguatge de forma senzilla i divertida.
Els títols publicats són:
- Paraules nouvingudes, d’Anna Gasol i Teres Blanch
- Paraules mirall, de Maria Enrich i Jesús Lladó
- Paraules de menjar i beure, de Joaquim Carbó
- Paraules d’Amor, de Miquel Pujadó
- Paraules per endevinar, de Josep Francesc Delgado
- Paraules per dir com som, de Carme Alcoverro
- Paraules de teatre, de Maria Espluga
- Paraules amb cap i peus, de Salvador Comelles
- Paraules nadalenques, de Montse Ginesta
- Paraules embarbussades, de Carme Alcoverro
- Paraules bessones, de Pere Martí i Bertran
- Paraules sàvies, d’Estel Marín
- Paraules sonores, d’Anna Gasol i Teres Blanch
- Paraules figurades, de Núria Pradas
- Paraules amagades, de Montse Ginesta
- Paraules entremaliades, de Montse Ginesta
Col·lecció «Atrapa-paraules. Quaderns d’expressió escrita i pensament creatiu» (Editorial Salvatella)
Els quaderns d’aquesta col·lecció, elaborats per Noemí Fernández Selva, tenen com a l’objectiu ser un recurs útil per facilitar l’expressió escrita. A través de diferents activitats i jocs es pretén connectar amb la imaginació i la intuïció per acabar materialitzant el pensament creatiu en produccions literàries. Els somnis, il·lusions, invents, emocions i qualsevol idea que vulgui ser expressada podrà prendre forma seguint les orientacions proposades, alhora que s’elaboren textos.
- Contes 1
- Contes 2. Faules i rondalles
- Rimes i petits poemes
- Endevinalles, receptes, embarbussaments, cal·ligrames i invitacions
- Còmics
- Jocs d’escriptura creativa
Altres recursos
DÍAZ REGUERA, Raquel. Laboratorio portátil de escritura. Sevilla: Tres Tigres Tristes, 2014.
JOLIBERT, Josette [coord]. Formar infants productors de textos. Barcelona: Graó, 1992 (Punt i Seguit).
KING, Penny; THOMSON, Ruth. Com escriure… Històries d’aventures. Barcelona: Timun Mas, 2002.
RODARI, Gianni. Gramàtica de la fantasia. Introducción al arte de inventar historias. Barcelona: Aliorna, 1989
SANTOS, Care. El taller de la imaginación. Un método de escritura creativa en las aulas de primaria. Barcelona: Alba, 2014.
SUNYOL, Víctor. Escriptura creativa. Recursos i estratègies. Vic: Eumo, 2013.
«Taller de escritura creativa», de Fernando Carratalá Teruel (SM)
Conjunt d’activitats dirigides a alumnes d’educació primària per a la pràctica de la narració i la descripció i que permeten reforçar els conceptes relacionats amb la successió temporal.
bona vesprada, estic buscant recursos per a treballar amb els meus alumnes de 2n. Estic al Ceip Fèlix Rodriguez de la Fuente de Manises.
Moltes gràcies.