Recursos per a un taller d’escriptura creativa

creative-writingConjunt de recursos que aporten idees i mostren activitats engrescadores per a organitzar tallers d’escriptura creativa al centre. Aquest catàleg inclou els llibres de dues col·leccions força interessants de les editorials Barcanova (Mots vius) i Salvatella (Atrapa-paraules), un conjunt de fitxes per a descarregar publicades inicialment per l’editorial SM i una relació de llibres de gran utilitat per als docents.

Col·lecció «Mots vius» (Editorial Barcanova)

Els llibres d’aquesta col·lecció tenen la particularitat de centrar tots els seus continguts a l’entorn de les paraules. Es tracta d’unes publicacions originals que estimulen al lector a jugar amb els mots i, per tant, la presència dels aspectes lúdics és constant així com les ganes dels lectors a participar en les diverses propostes que els presenta cada títol. La col.lecció permet ser utilitzada a l’aula com a eina per construir frases enginyoses, rodolins, jocs de paraules i, sobretot, fruir del llenguatge de forma senzilla i divertida.

Els títols publicats són:

• Paraules nouvingudes, d’Anna Gasol i Teres Blanch
  • Paraules mirall, de Maria Enrich i Jesús Lladó
  • Paraules de menjar i beure, de Joaquim Carbó
  • Paraules d’Amor, de Miquel Pujadó
  • Paraules per endevinar, de Josep Francesc Delgado
  • Paraules per dir com som, de Carme Alcoverro
  • Paraules de teatre, de Maria Espluga
  • Paraules amb cap i peus, de Salvador Comelles
  • Paraules nadalenques, de Montse Ginesta
  • Paraules embarbussades, de Carme Alcoverro
  • Paraules bessones, de Pere Martí i Bertran
  • Paraules sàvies, d’Estel Marín
  • Paraules sonores, d’Anna Gasol i Teres Blanch
  • Paraules figurades, de Núria Pradas
  • Paraules amagades, de Montse Ginesta
  • Paraules entremaliades, de Montse Ginesta
Col·lecció «Atrapa-paraules. Quaderns d’expressió escrita i pensament creatiu» (Editorial Salvatella)

Els quaderns d’aquesta col·lecció, elaborats per Noemí Fernández Selva, tenen com a l’objectiu ser un recurs útil per facilitar l’expressió escrita. A través de diferents activitats i jocs es pretén connectar amb la imaginació i la intuïció per acabar materialitzant el pensament creatiu en produccions literàries. Els somnis, il·lusions, invents, emocions i qualsevol idea que vulgui ser expressada podrà prendre forma seguint les orientacions proposades, alhora que s’elaboren textos.

• Contes 1
  • Contes 2. Faules i rondalles
  • Rimes i petits poemes
  • Endevinalles, receptes, embarbussaments, cal·ligrames i invitacions
  • Còmics
  • Jocs d’escriptura creativa
Altres recursos

DÍAZ REGUERA, Raquel. Laboratorio portátil de escritura. Sevilla: Tres Tigres Tristes, 2014.

JOLIBERT, Josette [coord]. Formar infants productors de textos. Barcelona: Graó, 1992 (Punt i Seguit).

KING, Penny; THOMSON, Ruth. Com escriure… Històries d’aventures. Barcelona: Timun Mas, 2002.

RODARI, Gianni. Gramàtica de la fantasia. Introducción al arte de inventar historias. Barcelona: Aliorna, 1989

SANTOS, Care. El taller de la imaginación. Un método de escritura creativa en las aulas de primaria. Barcelona: Alba, 2014.

SUNYOL, Víctor. Escriptura creativa. Recursos i estratègies. Vic: Eumo, 2013.

«Taller de escritura creativa», de Fernando Carratalá Teruel (SM)

Conjunt d’activitats dirigides a alumnes d’educació primària per a la pràctica de la narració i la descripció i que permeten reforçar els conceptes relacionats amb la successió temporal.

1. josefa

bona vesprada, estic buscant recursos per a treballar amb els meus alumnes de 2n. Estic al Ceip Fèlix Rodriguez de la Fuente de Manises.
    Moltes gràcies.