Desmilitaritzem l’Educació inicia la Campanya “Centres Educatius Objectors” en el marc del Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP) 2021

La  plataforma Desmilitaritzem l’Educació, constituïda l’any 2008 i integrada actualment per més de 100 entitats de l’àmbit educatiu i del foment de la pau, reclama un sistema educatiu basat en la cultura de pau i la defensa dels drets humans. En aquesta línia, Desmilitaritzem l’Educació engega la Campanya “Centres Educatius Objectors” en el marc del Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP) 2021.

La campanya té l’objectiu d’animar els centres educatius, implicant a tots els sectors que conformen la comunitat educativa, a cercar i compartir propostes alternatives perquè aquelles formacions i tallers que en l’actualitat realitzen els cossos policials armats les duguin a terme professionals amb acreditació i expertesa i que, per tant, cap arma entri en un espai educatiu.

D’aquesta manera es pretén deixar de normalitzar l’entrada d’armes a les escoles, als instituts i a la resta de centres formatius: uns espais que considerem que han de transmetre i ser garants dels valors de la pau i generadors de pensament crític.

Cal esmentar que el passat 18 de setembre, i a instàncies de la plataforma Desmilitaritzem l’Educació, el Ple del Parlament de Catalunya va aprovar per majoria la Proposta de Resolució Per la construcció de la cultura de la pau i la desmilitarització que insta el Govern de la Generalitat de Catalunya a actuar i a implementar aquestes mesures.

Des de la plataforma treballarem perquè aquesta iniciativa aplegui els centres en una xarxa de Centres Educatius Objectors, en el marc d’un model educatiu més ampli, que treballi continguts, actituds i valors relacionats amb la cultura de pau i crítics amb l’actual model militarista.

Els Centres que es vulguin afegir ho poden fer al següent enllaç:

Per a més informació:

Web a la campanya: http://desmilitaritzem.blog.pangea.org/2021/01/23/campanya-de-centres-educatius-objectors/

A Twitter amb el #hashtag  #CentresObjectors

La plataforma anima i emplaça els centres educatius a evitar l’entrada dels cossos policials armats als recintes i a les aules, i que les formacions i tallers que fan aquests agents les duguin a terme altres persones amb acreditació i expertesa i sense armes.