«El calaix de la diversitat», llibres adaptats i recursos electrònics a les biblioteques públiques

calaixdiversitatEl Manifest de la UNESCO sobre la biblioteca pública diu: els serveis de la biblioteca pública es fonamenten en la igualtat d’accés per a tothom, sense tenir en compte l’edat, la raça, el sexe, la religió, la nacionalitat o la classe social. Cal oferir serveis i materials específics a aquells usuaris que, per alguna raó, no poden utilitzar els serveis i materials habituals, com és el cas de minories lingüístiques, persones amb discapacitats, hospitalitzades o empresonades.

En definitiva, les biblioteques públiques han de ser inclusives i aquesta inclusió s’ha de facilitar des de tres vessants: l’arquitectònic, l’humà i uns fons documentals que puguin satisfer tota mena de públics.

Una anàlisi dels fons documentals infantils de les biblioteques públiques de Catalunya evidencia la poca presència de materials adaptats que donin resposta a les necessitats lectores i d’accés a la cultura d’aquest públic. Per atendre aquesta mancança, el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya publica una primera tria de 32 llibres adaptats i 38 recursos electrònics per a infants i joves amb discapacitat, que formen part d’una bibliografia més àmplia, publicada sota el títol: El calaix de la diversitat.

Els llibres adaptats se subdivideixen en els següents apartats: Llengua de signes, Sistema pictogràfic i de comunicació (SPC), Lectura fàcil, Audiocontes i Sense paraules

Els recursos electrònics es classifiquen en: Institucions, Blogs i recursos, Condicions físiques i funcionals, Condicions sensorials, Condicions intel·lectuals, TDAH i Condicions psíquiques.

|Descarregueu-vos la guia |

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>