No badis! El carrer de la prevenció. La prevenció en l’educació.

1) DESCRIPCIÓ:

És un joc educatiu que consisteix en un conjunt de negocis (més o menys rendibles econòmicament) que cada jugador ha d’anar aconseguint i protegint amb les mesures de prevenció necessàries per a evitar que els usuaris o treballadors puguin prendre mal.

Objectius:

• Posseir tots els negocis del tauler.
  • Entendre la prevenció com un factor social i personal important que cal treballar.
  • Aprendre diferents conceptes entorn els riscos laborals.

2) CONTINGUT:

A més a més del material provinent del joc educatiu “El carrer de la prevenció”, aquest recurs també disposa d’un altre tipus de material audiovisual i físic anomenat “La prevenció des de l’escola”, una capsa on s’inclouen un conjunt de jocs de taula, guies didàctiques, treballs per fer a l’aula, aplicacions multimèdia i jocs interactius que complementen l’adquisició de conceptes treballats sobre seguretat vial i prevenció de riscos laborals. Tanmateix, tots els materials presenten una visió molt àmplia del concepte de risc, ja que tots ells recullen situacions de perill que es poden produir habitualment a casa, a l’escola i/o al carrer com caigudes, males postures, l’ús de materials punxants, etc. Així doncs, el gran ventall de diferents formats dels materials que inclouen aquests recursos permet que l’infant aprengui d’una forma dinàmica i que entengui la prevenció com una tasca important però sense que es faci feixuga.

Contingut del recurs 1