Student Awards 2019: inscripcions obertes

mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.

Enguany, mSchools celebra la sisena edició del concurs el 8 de juny de 2019 a la Farga de L’Hospitalet. L’any passat van participar 580 concursants amb més de 118 projectes finalistes. Vols ser un d’ells? T’expliquem tot el que has de saber per a participar

I JORNADA DE LLENGÜES I CULTURES D’ORIGEN. Conèixer a fons la diversitat pròpiaper interacturar en un context global.

El Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Subdirecció general de Plurilingüisme organitza la I Jornada de Llengües i Cultures d’Origen adreçada al professorat dels centres educatius.

La jornada es farà el divendres 17 de maig de 2019, té com a objectiu conèixer amb més profunditat les cultures associades als orígens d’una bona part del nostre alumnat i posar en valor la riquesa que aquesta diversitat lingüística i cultural aporta a l’aula.

Programa de la jornada Formulari d’inscripció Afegeix al calendari de google

Programa NanoEduca

El programa NanoEduca és una iniciativa conjunta de la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE), del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa ha estat guardonat amb el Premi Nacional de Comunicació Científica 2018.

Codi d’activitat: 3000520503. El programa Nanoeduca  (Taller. ESO i Batxillerat)
Data: 19/2/2019 de 16:00h a 19:00h
Lloc: INS Lluís de Requesens (ctra. de Vallvidrera, 16. Molins de Rei)

L’objectiu principal d’aquesta sessió és donar-vos a conèixer el programa així com el recurs didàctic: el Nanokit i la guia didàctica NanoEduca. Aquest recurs el teniu disponible sota prèstec al Centre de Recursos de la zona.

Presentació de les directrius IFLA per a la biblioteca escolar

El Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (COBDC), amb la col·laboració del Departament d’Educació i del Departament de Cultura, ha elaborat la traducció de la segona edició Directrius IFLA per a la Biblioteca Escolar.

Per tal de donar a conèixer aquestes Directrius al professorat responsable de biblioteques dels centres educatius, als membres de les comissions BE i als membres dels equips directius, es farà una presentació a càrrec del COBDC el dilluns 28 de gener de 2019 de 17h a 19h, a la Sala Polivalent dels ST d’Educació al Baix Llobregat (Carrer Hospitalet, Sant Feliu de Llobregat).

Inscripició a l’activitat : 3001870503   Presentació de les directrius IFLA per a la biblioteca escolar

Llegeix més»

Programa d’Innovació Pedagògica en Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge

http://xtec.gencat.cat/web/.content/home/imatges/actualitat-553x553-resolucio-innovacio-tecnologies-digitals-2019.jpg_2147148254.jpgS’ha publicat al DOGC la nova convocatòria per seleccionar centres educatius que vulguin formar part del Programa d’Innovació Pedagògica en Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge al curs 2018-2019.

Els centres interessats disposen fins al 8 de febrer per presentar la sol·licitud corresponent d’acord amb les bases reguladores.

Enllaços:  XTECDOGC (RESOLUCIÓ EDU/3044/2018).

Dia Internacional de la Ciutat Educadora. 2018

Sant Boi celebra el Dia Internacional de les Ciutats Educadores posant de manifest la necessitat de crear sinergies amb la comunitat en el context de l’aliança edu360, un espai de relació on tothom tingui més i millors oportunitats eductives. Que cada infant i jove construeixi el seu itinerari vital amb equitat i sense exclusions.

Acte central ” Acte Central. Dia Internacional de la Ciutat Educadora
Dia: 28 de novembre de 2018
Lloc:Can Massallera Carrer Mallorca, 30 (Sant Boi) Llegeix més»

Proves Cangur 2019

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana. Aquesta prova, al nostre territori, està adreçada a tots els nivells des de 5è de primària fins a 2n de batxillerat.La prova té format de concurs, però el seu autèntic objectiu és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Aquestes “altres matemàtiques” també podeu practicar, durant el curs, a partir de proves d’anys anteriors que es poden consultar al web del Cangur.

La inscripció estarà oberta des del 15 de novembre de 2018 al 18 de gener de 2019, i que la prova es realitzarà el dia 21 de març de 2019.

Llegeix més»

STEM AMB TU

És una iniciativa ideada per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnològiques a Catalunya (AMIT-CAT) que té com a objectiu fomentar les vocacions en ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques, que integra la dimensió de gènere i que pretén garantir les mateixes oportunitats d’èxit laboral per noies i nois.

Va dirigida a l’alumnat de segon i tercer d’ESO de centres educatius de Catalunya.