El SE Baix Llobregat3, en aquest període de confinament, continua donant suport i treballant telemàticament al servei de la comunitat educativa de Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló.

@ Families.- Degut al període de confinament, si alguna família necessita contactar amb els professionals de l’EAP, pot fer-ho al correu electrònic a8900300@xtec.cat

DepEDU
DepEDU

Gestió Emocional
Departament d’Educació

Recursos per la gestió emocional
Saber-ne més …”

DepEDU
ComFluïm
#Jo em quedo a casa

Recursos i activitats en línia.
Saber-ne més…

ComFluïm
ComFluïm
Actuacions extraordinàries

Departament d’Educació
Saber-ne més…

ComFluïm
Centres Educatius en Línia
Centres Educatius en Línia

Pla d’Acció
Canal YouTube Centres en línia

ComFluïm
Propostes didàctiques
Propostes didàctiques

Departament d’Educació
Accedir a les propostes

Centres Educatius

ZE BLL3
Zona Educativa

Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló
Últimes entrades als blogs de la ZE.

DepEDU
ComFluïm
Departament d’Educació

Intranet – Portal de Centre
Accés a la intranet

ComFluïm

@sebll3
Telegram SE BLL3

Canal Telegram del Servei Educatiu Baix Llobregat 3
Connecta amb @SEBLL3


Recursos per reflexionar sobre la tornada als centres

Posem a la vostra disposició un seguit d’enllaços i documents amb la intenció que puguin ser d’utilitat a l’hora de repensar i reflexionar sobre els aspectes més rellevants i que més preocupen en relació a la tornada als centres: Impacto educativo y propuestas de equidad para la desescalada (Save the Children); Proteger la salud en las aulas (Unicef); I quan tornin a classe, què?, de Jaume Carbonell; 14 pensaments per quan tornem a l’escola, de Joan Domènech; Recull de possibles respostes al retorn a les aules (de la Jornada d’Intercanvi SIEI, EAP, CRETDIC).

Llegeix més»

Com implicar l’alumnat en l’informe d’avaluació del tercer trimestre?

Des de la Xarxa Cb us proposem que l’informe d’avaluació del tercer trimestre d’aquest curs 2019-2020 inclogui, també, les aportacions dels aprenents i de les seves famílies. En aquest document trobareu la justificació de la proposta, exemples de centres que ja ho estan fent, un model d’informe amb la participació dels aprenents i de les seves famílies i una guia d’ús, per si ho necessiteu.

SEBLL3. Propostes d’escriptura.

S’ha creat un nou espai Propostes d’escriptura. amb l’objectiu d’oferir recursos per poder realitzar propostes d’escriptura a l’alumnat, amb una mirada inclusiva i d’aprenentatge personalitzat. Pretén ser un recurs viu i en constant adaptació a noves necessitats.
És el producte final de l’adaptació de la formació del programa araESCRIC del Departament d’Educació, que s’estava realitzant a diferents escoles de la zona educativa, en aquest període d’estat d’alarma. Llegeix més»

Club de lectura: ODS5

El Club de Lectura dels ODS no s’atura i comença amb nou ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), l’ODS 5: Aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i les nenes. El llibre escollit per al nou debat és Estimada Ijeawele: Manifest feminista en quinze consells, de l’autora Chimamanda Ngozi Adichie.

El període de lectura comença aquesta setmana i s’acabarà el diumenge 31 de maig. El dia 1 de juny començarà el debat, que durarà dues setmanes, fins al dia 14 de juny.

Llegeix més»

Eines de Suport Psicològic en malestars originats per la COVID-19

Des del SEBLL3 us hem preparat un recull d’eines i de serveis pensats per a donar suport en tots aquells malestars emocionals que s’estan generant arrel de la pandèmia i la situació de confinament. Us animem a fer-hi un cop d’ull!

Serveis d’atenció directa i materials que us ajudaran acompanyar a les famílies, infants i adolescents que estiguin patint les conseqüències psicològiques de la pandèmia.

XAL. Com tractar el tema de la mort amb els infants?

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català.

La XAL disposa del programa “Famílies i Escola“. Programa de caràcter divulgatiu adreçat a la comunitat educativa i, especialment, als pares i mares, a qui es pretén donar eines de suport de cara a l’educació dels seus fills.

Us referenciem el programa: Com tractar el tema de la mort amb els infants?. Dos experts en dol, Xusa Serra i Edward Herreweghe, ens donen pautes de com actuar quan perdem algú proper a la família.
Llegeix més»

COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional

La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació, amb la col·laboració de l’Equip SEER (Salut i Educació Emocional) proposa un acompanyament de caràcter virtual, amb la voluntat de proporcionar un espai de treball personal que pretén ser vivencial i reflexiu: COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional.
A les sessions de dimarts 12 i dijous 14 de maig hi participa com a col·laboradora la Mercè Parés, de l’equip CRP del Servei Educatiu Baix Llobregat 3.

Llegeix més»

Recursos del CREDA

El CREDA (servei de suport als centres educatius en l’adequació a les necessitats especials de l’alumnat amb greus dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació) presenta diversos recursos que poden facilitar la relació i la convivència familiar durant el confinament, així com l’ús del llenguatge a casa:

Nova oferta de formació extraordinària (certificable)

El Departament d’Educació ha publicat una oferta de formació extraordinària (certificable) per a aquests últims mesos del curs 19/20, que s’anirà actualitzant amb noves propostes sorgides de la detecció de necessitats dels centres. Comproveu les temàtiques, els períodes d’inscripció i les dates d’inici de les activitats a la web.
L’objectiu principal és donar suport i recursos al professorat per la realització de la pràctica pedagògica de forma telemàtica durant el  confinament, des de la perspectiva de la inclusió i l’equitat educativa.

#acasallegimenveualta (alternativa al suspès Certamen de lectura en veu alta)

La setzena edició del Certamen de lectura en veu alta ha quedat cancel·lada definitivament per causa del COVID-19. Però no es resisteixen a deixar-ho aquí. Per això, des del Grup Enciclopèdia i el Departament d’Educació us proposem tirar endavant un format del Certamen en confinament: #acasallegimenveualta del 21 d’abril al 29 de maig. Llegeix més»

Instruccions per a l’acció educativa i l’avaluació del tercer trimestre

A la intranet del Departament d’Educació es pot consultar el recull de orientacions i instruccions per l’acció educativa i l’avaluació del tercer trimestre.  “Intranet – Portal de centre”, enllaç a les noticies amb l’etiqueta ‘Gestió de Centres’.(Requereix identificació ATRI).

A la XTEC també podeu trobar un recull per àmbits de les Orientacions del Departament davant la situació de confinament. Llegeix més»