Oferta formativa Pla de Formació de Zona Espai en disseny

La 13a edició del Festival Internacional de Cinema en Català Costa Daurada. FIT-CAT 2020, especial muntadors i muntadores, tindrà lloc a Roda de Berà, del 6 al 13 de juny de 2020.

A l’enllaç adjunt (https://www.fic-cat.cat/inscripcions ) trobareu més informació sobre les bases i la inscripció Modalitat Centres Educatius, adreçada a alumnes d’infantil, primària i secundària, en qualsevol modalitat i temàtica, en català, a títol individual o col·lectiu i amb una durada no superiors al 10′. El termini és fins al 22 de març de 2020.

DONA LA NOTA, encara hi som a temps

DONA LA NOTA, encara hi som a temps és una iniciativa que pretén que nens i nenes, nois i noies dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper.

Trobareu més informació de la cançó “No ens desdibuixeu” proposada pel CdA Pau Casals i dels centres adherits, etc en el següent enllaç.

Convocatòria VII Jocs Florals Escolars

El Departament d’Educació convoca els VII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants de sis a divuit anys. En quan a la categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’ àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

Llegeix més»

Trobada Bibliomèdia (dissabte 7 de març)

El Grup Bibliomèdia és un àmbit de treball de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya format per persones dedicades a l’educació, que treballen per a l’establiment i consolidació de la biblioteca escolar en centres educatius d’infantil, primària i secundària, amb el convenciment professional que la biblioteca escolar és imprescindible per a la formació dels nois i noies.

La trobada Bibliomèdia d’enguany tindrà lloc a l’Escola Pla de les Vinyes de Santa Coloma de Cervelló el dia 7 de març.

Llegeix més»

Xerrades ‘100tífiques’. Ahir, 11 de febrer, Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència

“100tífiques” és una iniciativa  de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació. Amb aquesta acció volen fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes. Llegeix més»

Quarts de Final del Certamen de Lectura en Veu Alta

El proper 17 de març de 2020 tindrà lloc al Casal Casablanca de Sant Boi de Llobregat un dels Quarts de Final del Certamen de Lectura en Veu Alta.

En aquesta edició participen en els quarts de final  centres de primària i secundària de les poblacions de Viladecans, Gavà, El Prat de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló i Sant Boi de Llobregat.

3a Edició de la Mostra de Treballs de Recerca de Santa Coloma de Cervelló

El passat dimecres 15 de gener vàrem celebrar la tercera edició de la Mostra de Treballs de Recerca de Santa Coloma de Cervelló. L’acte va tenir lloc al Centre Cívic Can Baruta. La inauguració de la Mostra va anar a càrrec d’Anna Martínez, Alcaldessa de Santa Coloma, i d’Alfons Roche, Inspector d’Educació.

Llegeix més»

Presentació del Laboratori de transformació educativa i conferència “Espiral d’indagació”

Aquest dimarts, 14 de gener, va tenir lloc a l’Auditori de Cosmocaixa la presentació del Laboratori de Transformació educativa, a càrrec de la Directora General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, la Sra. Mar Camacho Martí. Després de la presentació, vam assistir a la conferència “Espiral d’indagació, xarxes educatives i Escoles com a Organitzacions que Aprenen”,  a càrrec de les autores de l’Espiral d’Indagació, Judy Halbert i Linda Kaser, de British Columbia, (Canadà).

Llegeix més»

Oferta formativa 2019/2020. Segon torn.

El període d’inscripció de l’oferta formativa del Departament d’Educació per al curs 2019-2020 segon torn, romandrà obert del 09 al 19 de gener 2020 i estarà subjecte a condicions generals d’inscripció.

Mitjançant els següents enllaços accedireu a:

(*) La formació telemàtica del Departament d’Educació té les seves condicions específiques que també cal tenir en compte en el moment de la inscripció.

A través del cercador d’activitats formatives, podeu establir altres filtres. Llegeix més»