El Tinter de les Lletres Catalanes. Premi Sambori

El Tinter de les Lletres Catalanes és la festa que agrupa els premis literaris d’autors d’entre 6 i 18 anys amb més prestigi dels Països Catalans, un nou esdeveniment en el calendari cultural que vol potenciar la creativitat dels infants i joves i reconèixer els valors emergents de les lletres catalanes.

La quarta edició de la festa d’El Tinter 2018 va reconèixer els guanyadors del Premi Sambori Òmnium de narrativa escolar i el Premi Pissiganya de poesia escolar en una gala que va tenir lloc el 25 de maig al Casinet d’Hostafrancs de Barcelona. L’acte va ser un homenatge a la figura de Montserrat Abelló, Premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2008 amb un gran espectacle digirit per Núria Planes i Jordi Font que va comptar amb tabalers i acròbates que van acompanyar els nois i noies a rebre els seus premis.

BASES 2019 PREMI SAMBORI ÒMNIUM

BASES 2019 PREMI PISSIGANYA

La poesia ha arribat a la biblioteca Ricardo Alcántara

Aquesta tardor des de la Biblioteca Escolar Ricardo Alcántara de l’escola Folch i Torres d’Esplugues de Llobregat s’ha iniciat un treball sobre  poesia com a eix vertebrador de la lectura amb l’objectiu de continuar amb un treball a tots els nivells educatius del centre. A més dels exemplars que disposen en el seu ampli fons documental, des de la biblioteca es treballa amb la maleta de la poesia en servei de  préstec a la Mediateca del Centre de Recursos pedagògics.

“Jo sempre he pensat que un poema, de fet, no està ben acabat fins que algúl’ha llegit i li ha donat una dimensió que, l’escriptor sol, no és capaç de donar-li.”

Miquel Martí i Pol

Filmoteca de Catalunya. Dossiers didàctics curs 2018-2019

El Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya cada mes durant el curs acadèmic suggeixen pel·lícules per a treballar a classe i  un enllaç als dossiers didàctics corresponents. Recordeu que podeu venir a veure les pel·lícules a les sessions regulars de la Filmoteca -destinades al públic general en horari de tarda-, o demanar-les en préstec a la seva Biblioteca sempre que hagin estat comercialitzades en DVD. També podeu consultar les sessions matinals del programa escolar Filmoteca per a les escoles per aprofundir en diferents temes entorn el cinema.

Aquest mes el dossier didàctic està elaborat en col·laboració amb l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya. És per això que trobareu una primera part amb propostes per a treballar diferents aspectes cinematogràfics del film elaborada per la Filmoteca de Catalunya, i una segona part per a treballar la pel·lícula des d’un punt de vista filosòfic elaborada per Dolors Alcántara Madrid, professora de filosofia de secundària. Us recomanem:
El resplandor /The Shining Stanley Kubrick. Estats Units, 1980.
Recomanada per a Batxillerat/Cicles Formatius.

A cada dossier trobareu informació tècnica complementària, les dates de projecció a la Filmoteca, els temes claus que es poden treballar a classe, una petita ressenya crítica i algunes propostes d’activitats. També hi trobareu algunes idees per a completar el visionat que podeu trobar a la Biblioteca del Cinema de la Filmoteca de Catalunya i enllaços als tràilers i a la informació de les pel·lícules al web de la Filmoteca.

Exposició al Servei Educatiu Baix Llobregat VIII

El Servei Educatiu Baix Llobregat VIII iniciem aquest curs amb l’exposició Escola Lola Anglada: El claustre de Montsió a la nostra seu del treball col·laboratiu realitzat per l’alumnat de 6è de primària de l’escola Lola Anglada, d’Esplugues de Llobregat, en el projecte Apadrinem el nostre patrimoni. Les figures a escala de diferents elements que configuren el claustre, construïdes pels nois i les noies, són el punt de partida  de la mostra de les actuacions realitzades al llarg de tot el projecte.

Us convidem a visitar-la!