un concurs…una situació d’aprenentatge?

L’editorial Combel proposa diversos concursos gratuïts amb propostes pedagògiques engrescadores que permetran articular la programació de diversos nivells, àrees o àmbits, a partir d’una seqüència de contextos, reptes o circumstàncies del món real.

Els llibres infantils “L’Agus i els monstres” de Jaume Copons i Liliana Fortuny són dels més llegits i coneguts pels nens i nenes catalanes. Ara, necessiten ajuda per crear un nou monstre (necessitat plantejada per un agent extern al centre educatiu + manifestació creativa o artística)

Llegeix les bases del concurs i decideix si t’encaixa com a situació d’aprenentatge a la teva programació d’aula.

És una proposta adreçada a nens i les nenes d’entre 6 i 12 anys, així com l’alumnat dels centres d’educació especial.

El termini de participació en el concurs es va obrir el 10 d’octubre de 2022 i finalitza el 28 d’abril de 2023.  El veredicte del jurat es determinarà durant el mes de maig de 2022.

Per altra banda en Bitmax, el famós robot del bosc i els seus amics ens plantegen una pregunta: com són els arbres que hi ha al voltant de l’escola?

A partir d’aquí us proposen que feu una petita excursió per l’entorn i que elaboreu una breu fitxa dels arbres que hi trobeu. Després, ajuntareu totes les fitxes per crear la vostra guia d’arbres!

Aquesta proposta va dirigida a totes les aules de P5 i de 1r, 2n i 3r de Primària, així com els centres d’educació especial.

El termini de participació en el concurs es va obrir el 24 d’octubre de 2022 i finalitza el 12 de maig de 2023. El veredicte del jurat es determinarà durant el mes de maig de 2022.

Per saber més sobre el Bitmaxrepte consulta les bases.

Et pot interessar també el webinar Com treballar la novel·la gràfica a l’aula a càrrec de l’autor Jaume Copons i l’editora Noemí Mercadé. T’ofereixen veure’l a youtube (37min. aprox)