L’institut Tres Turons guanya el tercer premi del concurs “Un reto por la ciència”

El centre està d’enhorabona després d’obtenir el tercer premi en aquest projecte “un reto por la ciència” de la fundació Sener, que té com a finalitat promoure iniciatives i activitats que fomentin la cerca del coneixement i siguin socialment responsables i sostenibles amb el medi ambient. És un projecte que ja ha arribat a més de 800 alumnes d’arreu de l’estat en edat escolar.

La idea és que a partir de 7 iniciatives tecnològicament sostenibles les alumnes triïn una i la desenvolupin un projecte o solucions per aquesta.

Una part d’aquests reptes estava dirigit a la possibilitat d’habitar la lluna en un futur. Precisament les propostes relacionades amb la cursa espacial és la que més ha triomfat entre els alumnes de segon de l’ESO de l’institut tres turons. La majoria dels 5 grups de treball que es van fer d’inici, van escollir dedicar els seus esforços i temps a treballar projectes relacionats amb la lluna.

Els altres dos projectes que es van presentar per part de l’institut també tractaven sobre una hipotètica i futura vida a la lluna. Per un costat com enviar un ròver a la lluna i que no es congelés i, per altra banda, com fer una vida saludable un cop establerts allà.

Des de l’institut, tant professorat com pares n’estan molt satisfets dels resultats, però sobretot de veure com han treballat els i les alumnes en aquests projectes.