La lectura pot ser una situació d’aprenentatge!

Voleu planificar una situació d’aprenentatge amb context i repte?

Ja tenim el llistat de llibres del XVIII certamen de lectura en veu alta del proper curs (per a la fase semifinal). Per a la fase final territorial, el llibre és de lliure elecció: el professorat tria el llibre que considera més adient.

Si encara no heu fet la selecció de lectures pel proper curs, podeu tenir aquestes en compte.

Si encara no coneixeu aquesta oportunitat de situació d’aprenentatge per a promoure la lectura en veu alta al vostre centre podeu fer una ullada a les bases d’aquest certamen dirigit a alumnat de tot Catalunya (les d’enguany) i valorar participar-hi el proper curs.

També podeu consultar la informació sobre els darrers certàmens: vídeos, finalistes, recull de premsa, etc. a edicions anteriors.

Estigueu atentes a les inscripcions durant el primer trimestre a la web de la Fundació Enciclopèdia Catalana de Lectura en veu alta.

Les semifinals, finals i festa final de la lectura es solen dur a terme entre el segon i tercer trimestre.

Enguany a la semifinal de l’Alt Maresme del 16 i 17 de març a l’Auditori de la Biblioteca Serra i Moret de Pineda de Mar es van escollir la grumet vermella Daniela Prieto Jiménez de l’escola Les Ferreries de Palafolls, el grumet verd Itzel Romero Moya de l’escola La Roureda i el corsari en Sanne Keppels Martínez del centre Vedruna de Tordera.

I a la fase final del 15 de maig al Teatre Auditori Can Palots de Canovelles, van ser escollides la timonera Hanae Alami i la tropa de corsaris Ariadna Laguna, Dídac Sánchez i Gerard Garcia de les escoles Freta de Calella.

L’enhorabona a tothom per la feina feta i els èxits obtinguts!

1. Tereesa Julià Vercet

De 5 lectures proposades només hi ha una autora dona. Crec que caldria seriosament contemplar la paritat en questions educatives com aquestes i impulsar referents escriptores. Si no ho fem en aquest context no sé en quin altre pot tenir tanta rellevància.