Jocs de taula com a eina a l’aula

Jugar a jocs de taula és una cosa que tots, sense excepció, hem fet moltes vegades a la vida. Són una eina per divertir-nos, però són també una eina excel·lent per a l’aprenentatge. Cada vegada s’utilitzen més a les escoles per ajudar els infants a aprendre, sobretot matemàtiques i llengua, però no només.

Sense emoció no hi ha aprenentatge, la neurociència fa temps que ho ha demostrat. I en un infant, la millor manera de provocar-li una emoció és a través del joc. Molt lluny de les creences, o més aviat les pors, que si un infant juga està perdent el temps, cada vegada més, les escoles opten pel joc com a mètode d’aprenentatge.

I dins del joc, els de taula estan agafant pes perquè gràcies a ells els infants desenvolupen accions bàsiques per a l’aprenentatge com la presa de decisions, l’experimentació o el desenvolupament d’estratègies. Conscient d’això, l’Aida Márquez, mestra d’infantil i primària, va començar a idear fa uns anys un mètode per introduir els jocs de taula en el dia a dia del centre on treballa.

… (extret de CATALUNYA MIGDIA (CAP DE SETMANA) Els jocs de taula entren a les aules Marta Sánchez, 09/04/2023 – 15.56)

Si esteu d’acord amb aquest article i voleu aprendre i compartir amb altres docents un espai amb una mirada similar, aquest és el curs del pla de formació de zona que s’adapta a tu.

A100531A10 Jocs de taula com a eina a l’aula   Inscripcions en aquest enllaç fins el 9 d’octubre