‘El joc de les frases desfetes’, per divertir-se aprenent català

Si sou usuaris habituals del joc a l’aula o us hi voleu “enganxar”, us pot interessar la Jornada ABJ a l’aula que es durà a terme el proper 11 de març a l’Escola FEDAC de Canet de Mar. Si voleu més informació podeu consultar el següent article.

A jugar!!!

Aquest joc va ser ideat fa dos anys per alumnes de 5è de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès, i es va endur el sisè Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català que convoca la Plataforma per la Llengua. S’hi juga per equips i els jugadors tenen dues baralles amb les representacions de frases fetes, que han d’endevinar i aparionar durant la partida, ja que un bloc de cartes conté les meitats de les frases i els jugadors tenen repartides altres meitats. El jugador que troba la parella a continuació ha de dir en veu alta una frase que contingui aquella expressió perquè es vegi que s’ha entés el significat, i un cop fet això es queda sense aquella carta. Guanya la persona/equip que es quedi abans sense cap carta. A banda, les cartes contenen altres sorpreses que fan el joc més divertit.

En aquest vídeo els mateixos autors del joc expliquen la seva dinàmica, i animen altres escoles a jugar-hi, però no hem sabut trobar on està disponible per ser descarregat.

Aquesta és una de les 6 propostes publicades al diari de l’educació el 12/12/2022 Sis jocs de taula ‘diferents’ pensats per a l’aula.