El conte audiovisual com a situació d’aprenentatge

Us animem a treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari que fomenta el treball com a grup classe o, fins i tot, com a cicle.

El Departament d’Educació convoca els XI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. La categoria del conte il·lustrat (categoria H) està adreçada a l’alumnat de primària de centres ordinaris i també d’educació especial. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i l’àrea visual i plàstica.

Per aquesta categoria hi ha la col·laboració amb Televisió de Catalunya de manera que:

• El treball guanyador serà produït pel Canal SX3, pel programa “Una mà de contes”. La producció es realitzarà, conjuntament amb el centre guanyador, el primer trimestre del següent curs.
  • El Canal SX3, en funció de les seves possibilitats, podrà produir algun altre conte finalista segons l’ordre que hagi decidit el jurat.
  • Per a la producció del treball guanyador, el Canal SX3 adaptarà i interpretarà el conte, sempre que escaigui, perquè s’adeqüi al mitjà televisiu.

Per a més detalls, podeu consultar les Bases de la categoria H: el conte audiovisual.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat trobareu una proposta així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es poden utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual.

I, si voleu veure exemples i documentació entreu al web del programa “Una mà de contes” (TV3. SX3. Una mà de contes, Jocs florals). https://www.ccma.cat/tv3/sx3/una-ma-de-contes/noticies/jocs-florals/

D’altra banda, des del CRP donarem suport tècnic, en la mesura del que puguem, als centres que hi vulguin participar. No dubteu en contactar-nos.
Tal com diu el correu que vau rebre amb el formulari, teniu fins al 20 de febrer per a realitzar la vostra inscripció.