Crear un personatge de literatura infantil…una situació d’aprenentatge?

L’editorial Combel proposa diversos concursos gratuïts amb propostes pedagògiques engrescadores que permeten articular la programació de diversos nivells, àrees o àmbits, a partir d’una seqüència de contextos, reptes o circumstàncies del món real.

Els llibres infantils “L’Agus i els monstres” de Jaume Copons i Liliana Fortuny són dels més llegits i coneguts pels nens i nenes catalanes. Ara, necessiten ajuda per crear un nou monstre (necessitat plantejada per un agent extern al centre educatiu + manifestació creativa o artística)

Llegeix tota la informació sobre el concurs i decideix si t’encaixa com a situació d’aprenentatge a la teva programació d’aula.

És una proposta adreçada a nens i les nenes d’entre 6 i 12 anys, així com l’alumnat dels centres d’educació especial.

Participeu abans del 26/04/2024.

Per altra banda en Bitmax, el famós robot del bosc i els seus amics ens plantegen una pregunta: com són els arbres que hi ha al voltant de l’escola?

A partir d’aquí us proposen que feu una petita excursió per l’entorn i que creeu un mural del Bosc Blau que inclogui materials naturals.

El termini de participació en el concurs ja està obert i finalitza el 9 de maig de 2024.

Compartiu les aventures i les desventures dels personatges del Bosc Blau i passeu una bona estona gaudint de l’expressió artística, la lectura compartida i la recreació de les històries.

Aquí trobareu totes les instruccions i bases del concurs.

Et pot interessar també el webinar Com treballar la novel·la gràfica a l’aula a càrrec de l’autor Jaume Copons i l’editora Noemí Mercadé. T’ofereixen veure’l a youtube (37min. aprox)