Nanokit 2.0

Descobriu a l’aula la nanociència i la nanotecnologia amb aquest NanoKit 2.0 dissenyat per vincular conceptes i aplicacions nano amb diferents àmbits curriculars. L’experiència proposa una metodologia experimental, per a què els alumnes de quart d’ESO i batxillerat ho provin en primera persona.

Per demanar el kit adreceu-vos al CRP enviant un mail a: crp-pineda@xtec.cat i us confirmarem si està disponible. Es pot disposar d’aquest kit durant un mes.

El curs 2016-17 l’han tingut en préstec l’Institut Font del Ferro de Palafolls i l’Institut Domènec Perramón d’Arenys de Munt.

En aquest enllaç del CESIRE, trobareu tota la informació i el contingut del kit de Nanociència.

Us podeu descarregar el material didàctic que acompanya el kit en els enllaços següents:

Consulteu els materials adicionals Nanokit 2.0 ordenats per temes (vídeos i documentació)

Iniciativa NanoEduca

Els objectius principals de la iniciativa NanoEduca són introduir l’alumnat i el professorat d’ensenyament secundari en els conceptes bàsics de la nanotecnologia, fomentar l’interès i crear vocacions dels alumnes per les disciplines cientifico-tècniques, i crear una xarxa d’intercanvi de coneixement i col·laboració permanent entre professional investigador i docents en actiu.  Aquestes accions s’estructuren fonamentalment a partir de tres grans eixos: formació pel professorat, materials didàctics i l’organització d’un concurs per l’alumnat.

La iniciativa NanoEduca es va iniciar el curs 2015-16 amb una prova pilot amb professorat de 16 centres educatius, i més de 500 alumnes participants. Es van dissenyar i produir uns kits d’experimentació a l’aula amb 18 propostes didàctiques, agrupades en 4 àmbits (fonaments de nanociència i nanotecnologia, nanociència, nanotecnologia i nanomaterials, i nanobiotecnologia). L’avaluació d’aquests materials per part tant de l’alumnat com del professorat participant va utilitzar-se com a base pel disseny d’una nova versió del nanokit, dissenyat i produït gràcies al finançament de la FECYT (projecte FCT-15-10278).

Web NanoEduca nanoeduca.cat
Canal de Youtube (18 vídeos d’experiments).
Twitter NanoEduca @nanoeduca
CESIRE*> Projectes> Nanotecnologia

Al CRP disposem d’un exemplar del Nanokit 2.0 gràcies a les accions del CESIRE al voltant de la nanotecnologia que es realitzen principalment en col·laboració amb els Centres Científics i Tecnològics (CCiTUB) de la Universitat de Barcelona, l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), i el Grau de Nanociència i Nanotecnologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Font d’informació: SE-Mataró