Tallers de sensibilització cap a l’Economia Social

Benvolguts i benvolgudes, us fem arribar informació dels tallers de sensibilització cap a l’Economia Social que s’organitzen en el marc del projecte europeu Social NEET (https://www.mataro.cat/sites/socialneet) en col·laboració amb l’Ateneu Cooperatiu del Maresme.

Social NEET té com a objectiu principal combatre l’atur juvenil amb l’impuls de l’emprenedoria social, i aquests tallers són una de les activitats que s’ofereixen als centres educatius. El contingut del taller està relacionat amb temes que es treballen dins del currículum de:

–          CFGM/CFMS, en el crèdit de FOL

–          ESO: en matèries optatives d’emprenedoria, d’economia, i en tutoria (ja que hi ha una de les sessions que es dedica a l’IKIGAI, propòsit de vida).

–          Batxillerat: en economia i estades en empreses.

Ø  Estructura del taller

o   Sessió 1: Introducció a l’economia social i el cooperativisme.

S’introduirà als alumnes al model cooperatiu, explicant els valors i principis del cooperativisme, quins són els trets diferencials de les empreses cooperatives i com funcionen i es posaran exemples reals d’empreses cooperatives

o   Sessió 2: El projecte professional.

Es reflexionarà sobre la importància de definir el propi projecte de vida professional a través de l’autoconeixement, utilitzant el concepte japonès de l’KIGAI. Aquest mètode convida a l’alumne a identificar allò en el que és bo, que li dona plaer realitzar-ho i que a més aporta alguna cosa al mon.

o   Sessió 3: Emprenedoria social.

L’emprenedoria social treballa per resoldre problemes socials i mediambientals a través de la vessant empresarial. Pot haver-hi o no afany de lucre, però està supeditat a la missió social que esdevé la finalitat principal de l’empresa. D’aquesta manera els projectes d’emprenedoria social intenten combinar la viabilitat de negoci amb el compromís social.

Ø  Durada del taller

La durada sencera del taller és de 6 hores (3 sessions de 2 hores cadascuna)

També hi ha la possibilitat de fer només la primera sessió (2 hores).

Ø  Com sol·licitar els tallers?

Fer la reserva amb 15 dies d’anticipació a través del següent correu electrònic socialneet@ajmataro.cat o al telèfon 607 314 187.

El taller té format presencial i s’impartirà en el mateix centre educatiu. Els taller està 100% subvencionat pel projecte europeu Social NEET.

Per més informació podeu consultar la web del projecte: https://www–mataro–cat.insuit.net/sites/socialneet/centres-educatius-1