Proves Cangur 2020

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana. Aquesta prova, al nostre territori, està adreçada a tots els nivells des de 5è de primària fins a 2n de batxillerat. Per fer-nos una idea de l’abast del Cangur a Catalunya podem dir que a la darrera edició van participar més de 125 000 alumnes, 31 000 des quals van ser de primària.

La prova té format de concurs, però el seu autèntic objectiu és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Aquestes “altres matemàtiques” també podeu practicar, durant el curs, a partir de proves d’anys anteriors que es poden consultar al web del Cangur.

Pensem que la participació en aquesta prova pot ser una bona oportunitat per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents a les habituals i treballar, de forma lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes.

La inscripció estarà oberta des del 15 de novembre de 2019 al 18 de gener de 2020, i la prova es realitzarà el dia 19 de març de 2020 (Excepcionalment les localitats on Sant Josep sigui festa local podran fer-la el 27 de març prèvia autorització de l’organització).

Els centres que van participar el curs passat de la nostra zona van estar: La Presentació, Escola Sant Martí, Escola Pia de Calella, Yglesias, FEDAC-Canet, Escola Misericòrdia, Escola Mare de Dèu de Montserrat, Fonlladosa, Maristes Sant Pere Chanel, Vedruna, Escola Marià Cubí i Soler, Escola Antoni Doltra, FEDAC-Pineda, Escola Sant Pau, Escola Santa Susanna, Brianxa, Vedruna Tordera, Escola Sant Jordi (SVM), Institut Domènec Perramon, Institut Els Tres Turons, Freta, Institut Lluís Companys, Escola Mediterrània, Institut Lluís Domènech i Montaner, Institut Ramon Turró i Darder, Institut Llavaneres, Institut Joan Coromines, Institut Euclides, Escola Sobirans, Escola Serena Vall, Escola Turó del Drac, Institut Font del Ferro, Escola Sot del Camp, Institut Esteve Albert, Escola Montagut, Escola La Roureda, Escola Poble Nou, Institut de Pineda de Mar, Sec. d’Institut Sunsi Móra, Institut de Sant Pol de Mar, Institut de Tordera i Escola Jaume Llull.

També podeu trobar tota la informació sobre les proves cangur en la web: www.cangur.org

Us animem a participar-hi!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *