Premis Atrapallibres i Protagonista Jove. La teva classe pot ser jurat literari!

Voleu que, sense sortir de l’aula, la vostra classe es converteixi en jurat d’un concurs literari? Tenim una proposta per vosaltres!

Inscripció oberta fins al 30 de desembre.

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) és una federació d’organismes, sense cap finalitat lucrativa ni especulativa, constituïda el 5 de maig de 1982 per promoure i difondre el llibre infantil i juvenil i la lectura en català.

Com cada any, organitzen els premis Atrapallibres i Protagonista Jove. L’activitat dura fins al 15 de maig de 2022.

Els Premis Atrapallibres i Protagonista Jove. Edició 2021/2022.

Què són?

Una activitat de foment de la lectura que convida als infants de 9 a 12 anys i joves de 13 a 16 anys a esdevenir jurat d’uns premis de literatura infantil i juvenil.

Aquests són els únics premis d’aquesta naturalesa casa nostra, compten amb el jurat de joves lectors més nombrós de l’Estat (gairebé 11.000) i estan convocats pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil.

Quins objectius persegueixen?
    • Promoure la lectura, en llengua catalana, actual i de qualitat, entre el nombre més gran possible d’infants i joves.
    • Oferir-los una experiència lectora motivadora que els dona l’opció de convertir-se en Jurat d’un premi i que va més enllà del seu centre escolar, llibreria o biblioteca.
    • Donar valor i veu a l’opinió dels infants i joves com a lectors.
    • Contribuir a la seva formació literària a partir d’una lectura analítica, crítica i reflexiva i la pràctica de la conversa literària.

A qui s’adrecen?

El premi Atrapallibres s’adreça a infants de 9 a 12 anys, dividits en les tres categories següents:

• 9 anys
  • 10 anys
  • 11-12 anys

El premi Protagonista Jove s’adreça a adolescents de 13 a 16 anys, dividits en dues categories:

• 13-14 anys
  • 15-16 anys

Encara que s’estableixin unes categories sobre la base d’unes edats concretes es permet escollir la categoria o les categories en les quals es vol participar tenint en compte el nivell lector o l’interès que suscitin les lectures finalistes, encara que no siguin les que pertocarien per franja d’edat.

En el cas de l’Atrapallibres la participació dels infants es vehicula sempre a través d’una entitat que és qui s’inscriu i s’encarrega de difondre i organitzar l’activitat.

Les entitats que es poden inscriure poden ser de naturalesa diversa: centres educatius, una AFA, biblioteques, llibreries, casals d’infants i joves, centres cívics o culturals, centres oberts…

En el cas del Protagonista Jove a més a més de la inscripció per a entitats enguany, i per primera vegada, s’oferirà als joves l’oportunitat d’inscriure’s directament i de forma individual.

Què us proposem?

Que els centres educatius, les biblioteques, les llibreries i espais d’atenció a la infància i l’adolescència s’inscriguin i animin als infants i joves a formar part del jurat.

Els infants i joves, amb la mediació dels seus referents, tindran tot un curs per llegir les tres obres finalistes de la seva categoria i discutir-les amb el grup de companys i companyes del seu centre.

Al llarg d’aquest període podran també participar en accions de dinamització dels premis ideades per l’espai o centre des del qual participen o per la mateixa organització dels premis.

A principis de maig, un cop llegides les lectures i finalitzades les discussions, cada participant donarà una puntuació a cadascuna de les tres obres finalistes: tres punts a la que considerin millor, dos punts a la segona opció i un punt a la tercera.

BASES I INSCRIPCIÓ

LLIBRES ESCOLLITS PER L’EDICIÓ D’ENGUANY.

A la pàgina web de Clijcat hi podreu trobar les guies de lectura dels llibres presentats als premis, notícies, catàlegs de llibres ordenats per temes (monogràfics), recomanacions de temporada… us recomanem que hi feu un cop d’ull!