Pla d’Equitat Menstrual “La meva regla, les meves regles” 1r ESO

A partir de gener i fins al maig, es farà la implementació del Pla d’Equitat Menstrual “La meva regla, les meves regles” a tots els centres educatius de secundària, públics i concertats, de Catalunya, impartit per les llevadores de l’ASSIR i les infermeres del Programa Salut i Escola.

Aquest curs s’inicien de nou els tallers impartits per les llevadores de l’ASSIR i les infermeres del Programa Salut i Escola, incorporant dos canvis respecte al curs anterior:

1. els tallers aniran dirigits a l’alumnat de primer d’ESO
  2. i els productes que es facilitaran a les alumnes aniran vinculats a la campanya d’universalitat de productes menstruals del Departament d’Igualtat i Feminismes.

És per aquest motiu que, aquest any, no hi haurà repartiment de productes menstruals, ja que a partir de gener, s’activarà l’accés universal als productes menstruals reutilitzables per a totes les persones menstruants de 10 a 60 anys.

S’obtindrà un codi QR a través de la web La Meva Salut i es podrà anar a les farmàcies a adquirir un dels tres productes menstruals que s’ofereixen. Les menors de 16 anys tindran disponible el codi QR en la pàgina web La Meva Salut dels seus progenitors o tutors legals.

Per complementar la intervenció s’ofereix aquesta Guia per al coneixement sobre la menstruació: Equitat menstrual. Generalitat de Catalunya. 2023 que pot ajudar a acompanyar el taller de les infermeres i llevadores i aprofundir en les competències específiques de biologia i les competències transversals (ciutadana, d’aprendre a aprendre i digital). Inclou propostes d’activitats a l’aula.

Trobaràs aquesta i moltes altres informacions i recursos sobre perspectiva de gènere i educació afectivosexual a la nostra pàgina: Docència/Perspectiva de gènere.