Activitat formativa “Recursos per al suport intensiu a l’escola inclusiva (SIEI)”

Us presentem l’activitat formativa “Recursos per al suport intensiu de l’escola inclusiva (SIEI)” que es realitzarà durant el segon trimestre. La inscripció a aquesta activitat està oberta.

Cliqueu l’enllaç del quadre inferior per accedir a la inscripció i a tota la informació.

A100891A10 Recursos per al suport intensiu a l’escola inclusiva (SIEI)

INFORMACIÓ GENERAL

Persones destinatàries   Activitat adreçada a mestres, professors/es, MEE, orientadors/es, professionals de SIEI, membres de l’equip directiu dels centres que disposen d’aquest recurs.
Descripció   Aquesta activitat pretén acompanyar la reflexió i l’actuació dels centres que enguany disposen de SIEI , plantejant-la com una oportunitat per al centre: un recurs per avançar cap a la inclusió.
El taller pretén oferir un espai de formació per ampliar coneixements sobre continguts específics dels trastorns d’aprenentatge i compartir experiències entre els professionals que fan suport a la inclusió.
Activitat en format virtual segons instruccions 6/2020 amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2. Es podrà ajustar en previsió d’un canvi de la situació sanitària i la publicació de noves instruccions.
Objectius   – Sensibilitzar els docents dels claustres dels centres sobre els recurs SIEI.
– Compartir experiències entre els centres participants en la formació.
– Donar a conèixer estratègies metodològiques i organitzatives i activitats que es poden oferir des del SIEI en el marc de l’escola inclusiva.
Continguts   – Recollida de necessitats dels assistents.
– Criteris perfil alumnat SIEI / CEE / AIS.
– Acollida nou alumnat SIEI al nou centre escolar.
– Tutoria i seguiment tutorial de l’alumnat SIEI.
– Sensibilització i Implicació del claustre en el recurs SIEI.
– Coordinació Dep. d’orientació/ Aula d’EE + equip SIEI i cicle/ equips docents.
– Coordinacions amb serveis externs.
– Metodologia i acompanyament dins de l’aula ordinària: Treball cooperatiu i en projectes.Eines digitals que ajuden al procés d’aprenentatge i pel seguiment i participació de les famílies. Mesures de Disseny Universal d’aprenentatge.
– El treball de la sexualitat amb l’alumnat SIEI i gran grup.
– El treball de les habilitats socials amb l’alumnat SIEI i gran grup.
– Avaluació del PI: proves i eines adaptades d’avaluació.
– Treball amb les famílies d’alumnat SIEI.
– Recursos per l’etapa postobligatòria.