Crea el teu ‘ready-made’ i participa en el concurs escolar d’Agus i els monstres!

Agus i els monstres ens proposen un nou repte, i aquesta vegada arriba amb novetats: crea un ready-made i participa en la setena edició del concurs escolar.

L’art trobat

Ready-madeUn ready-què? Us expliquem què és un ready-made. Es tracta d’una peça d’art feta a partir d’objectes que, d’entrada, no es consideren artístics; és per això que també s’anomena «art trobat». Un cop aquests objectes han estat modificats i intervinguts per l’artista, adquireixen la condició d’obra d’art. Entre els exemples més coneguts de ready-made hi ha la roda de Marcel Duchamp feta escultura, els poemes objecte de Joan Brossa i les composicions «peludes» de Meret Oppenheim. Aquests i molts altres artistes han treballat amb la idea del ready-made.

El motiu pel qual Jaume Copons i Liliana Fortuny ens conviden a fer aquest gran exercici imaginatiu és que, en el proper llibre de la col·lecció d’Agus i els monstres, els nostres protagonistes busquen un ready-made que va fer Salvador Dalí quan era petit.

Construeix, dibuixa, retrata

Ara és el teu torn. Pots buscar exemples de ready-mades per Internet i experimentar amb objectes en desús, com ara una muntura d’ulleres vella, una pilota punxada, un colador, una escombra que ja no es faci servir… Si hi poses imaginació, qualsevol element por formar part d’una obra d’art trobat. No has de descartar tampoc els residus orgànics ni els elements de la natura, com les pinyes o els fòssils, que també poden acabar formant part de la teva composició.

Quan ja tinguis enllestit el ready-made, l’has de dibuixar o fotografiar per participar en el concurs, i no et descuidis de posar un nom a la teva obra! Aquí tens l’enllaç al full d’inscripcions, on hi ha també totes les instruccions. Els documents els ha d’enviar el professorat per correu electrònic. Bona sort!

La escola guanyadora tindrà premi i, a més, la teva creació pot aparèixer a la pròxima aventura de la sèrie Agus i els monstres. No badis!

Com s’ha d’enviar el dibuix o fotografia?

En aquesta edició, la participació serà exclusivament en línia, mitjançant el correu electrònic. El docent haurà d’emplenar el full de participació que li enviarem per correu electrònic i enviar-lo juntament amb tots els dibuixos i fotografies de la classe.  S’hauran d’enviar tant el formulari de participació com tots els dibuixos i fotografies (fulls de participació) en un sol arxiu en format comprimit .zip, abans del 29/04/2022, a aquesta adreça: participa.agus@combeleditorial.com