14 consells perquè els mestres confinats promoguin la lectura i 14 idees per acompanyar la lectura a casa

Us compartim dos articles que han sortit publicats avui dimecres 8 d’abril al magazime digital de cultura viva 14.

14 consells perquè els mestres confinats promoguin la lectura. Marc Alabart

“En un moment en què les escoles envien nombroses propostes educatives per als seus infants, ens volem aturar i preguntar-nos: quin paper hi ha de jugar la lectura? Lluny de voler descobrir cap fórmula màgica per a l’acompanyament lector des de la distància –impossible fer-ho en una situació inèdita i davant realitats escolars tan diferents–, suggereixo algunes idees que poden guiar-nos a l’hora de pensar propostes per al nostre alumnat.” Aquí les teniu repartides en catorze punts.

14 idees per acompanyar la lectura a casa . Anna Juan

“Ara que el temps s’allarga a dintre de casa, compartir lectures amb els infants pot ser una de les pràctiques més senzilles i enriquidores”. És per això que ens ha escrit catorze consells “inspirats en les nou pràctiques, que no hauríem de fer, de Rodari, i en el decàleg que Daniel Pennac va escriure el 1992 sobre els drets dels lectors“.