Aula Dial. Edició 2010-2011

Aula Dial és una iniciativa de Ràdio Sant Vicenç dels Horts, la Regidoria d’Educació i del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.  A Aula Dial els alumnes participaran en el procés de realització d’un programa de ràdio propi i proper a les seves vivències i interessos.

Abans de realitzar el programa a la Ràdio hi haurà un treball previ d’aprenentatge i preparació en els centres.
Durant el trimestre els diferents grups visitaran la Ràdio municipal i faran el seu programa en directe.
Totes les visites i emissió de programes es concentraran en 3-4 setmanes emetent-se cada dia un programa.
Tot el treball de radio es portarà a terme supervisat per un tècnic de la Radio Municipal i els diferents tutors dels cursos.

El professorat responsable dels grups inscrits disposaran d’informació a la web dels Serveis Educatiu per preparar l’activitat.

També està prevista la visita dels tècnics de la Ràdio Municipal a l’escola per presentar i explicar en que consisteix l’activitat als alumnes, l’estructura d’una notícia, etc.
Els participants hauran de treballar en equip i tractar de desenvolupar l’expressió oral.

Objectius

1. Donar a conèixer el funcionament de la Radio i valorar-la com a mitjà de comunicació
  2. Ser conscients del treball que hi ha darrera un programa de ràdio
  3. Proporcionar als alumnes un recurs per aconseguir una bona eina discursiva, expressiva i participativa
  4. Identificar i saber treballar amb els recursos bàsics del llenguatge radiofònic.
  5. Facilitar la comunicació entre els integrants de la comunitat educativa ( alumnes, mestres i famílies ).
  6. Reforçar el treball en equip.

Destinataris

Alumnesr de 5é de de cicle superior d’educació primària.

Crèdits

Responsable d’informatius: Eva García
Control tècnic: Txema Vo
Webmaster: Albert Esteve
Producció: Diana Pisco
Macking off: Virginia Moral

Amb la col·laboració al control tècnic dels estudiants del PTT Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics (Professor PTT: Luis Vela)

Calendari i horari

CEE IRIS
30 i 31 de març

ESCOLA LA VINYALA
15, 17 , 22 i 24 de març

ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROCIO
21 i 25 de març

ESCOLA SANT JORDI
23 i 29 de març

ESCOLA LA GUÀRDIA
28 de març

Lloc

L’activitat es farà a Radio Sant Vicenç i prèviament comptarà amb sessions preparatòries a cadascun dels centres participants.

ACCÉS ALS PODSCAST DE L’EDICIÓ 2010-2011

Suport documental a l’activitat formativa

El llenguatge radiofònic

Materials elaborats per Patrícia Lázaro i Pernias, Doctora en Ciències de la Informació per la UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat