El bosquet de l’Escola La Guàrdia: un servei comunitari de l’Institut Gabriela Mistral

bosquet2El proppassat dilluns 29 de setembre, la regidora d’Educació, Mercè Andreu, el regidor d’Ocupació i Empresa, Paco Rodríguez, i la regidora de Medi Ambient, Petri Garcia, van visitar aquest nou espai creat per alumnes vicentins i que permet conèixer de prop el bosc mediterrani.

Es tracta d’un Projecte de serveis comunitaris que, mitjançant la metodologia de l’ApS, han dut a terme alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Gabriela Mistral de Sant Vicenç dels Horts. Ells mateixos han creat un web on expliquen el projecte i desenvolupen els continguts de cadascun dels punts d’observació en què s’ha dividit l’itinerari

L’itinerari consta de vuit punts d’interés, entre els quals hi ha: història de Sant Vicenç dels Horts, tall geològic, observació d’aus, del paisatge, etc. L’accés a la informació de cada punt es fa mitjançant la lectura de codis QR amb dispositius mòbils. Al llarg de l’itinerari s’analitza l’ambient característic del bosc mediterrani.

El projecte ha estat impulsat pel professorat de l’Institut Gabriela Mistral, amb la col·laboració de l’Escola La Guàrdia, el Col·lectiu de Cultura Popular, el Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6, el Camp d’Aprenentatge de Can Santoi i els departaments de Medi Ambient i Educació de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.