Ciència en Primera Persona

Com els darrers cursos, el Departament d’Ensenyament organitza amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) diverses activitats educatives emmarcades en la Setmana de la ciència.

En el marc de la 23a Setmana de la ciència, el dimecres 7 de novembre de 2018, al matí, tindran lloc simultàniament un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 3r, 4t d’ESO i Batxillerat. Aquestes sessions aniran a càrrec d’investigadors i d’investigadores que explicaran la seva tasca, tant des del vessant científic com humà.

El Centre de Recursos pedagògics del Baix Camp organitza, pel 7 de novembre, dues conferències:

• Open Outcry

Jordi Andreu Corbatón. Doctor en Estudis Empresarials – UB. Tesi Market Indices.
    Ha treballat com assessor financier independent i ha col·laborat amb diferents institucions financeres.
    Actualment fa classes de finances a la Universitat Rovira i Virgili, i a la UOC.
    Activitat molt participativa que parla sobre borsa i inversió, i els nois i les noies participen a través d’un sistema d’ordres i consignes que s’utilitza a Nova York.

• Pactum

Jan Gonzalo Iglesia. Professor URV – Investigador – ASTERISC. Grup de Recerca en Comunicació
    L’activitat presenta el treball del projecte EUritage Didàctic que és una part del RecerCaixa “Paisatge i patrimoni identitari d’Europa: ciutats catedralícies com memòria viva” i que té com objectius posar en valor el patrimoni medieval de les ciutats catedralícies i fomentar la identitat europea sobre la base del coneixement.
    Dinamització de tres espais diferents en els quals els alumnes podran treballar diverses formes d’aproximar-se al patrimoni medieval i interactuar amb ell. També reflexionaran sobre com es construeixen les representacions audiovisuals sobre el món medieval.

Taller 1: Pactum: construeix la teva ciutat medieval.
Taller 2: Els Constructors de l’edat mitjana.
Taller 3: L’edat mitjana a l’Audiovisual.

• Per saber-ne més

Podeu consultar l’històric de conferències de la nostra comarca.
    També podeu participant comentant les xerrades en les que heu participant anant al blog de la Setmana de la Ciència:

Setmana de la Ciència

Espai on trobaràs articles referents a les conferències realitzades dins l’activitat LA CIÈNCIA EN PRIMERA PERSONA.

Anima’t a comentar les xerrades en que el vostre alumant de 2n cicle de l’ESO o Batxillerat ha participat!