2a sessió del Seminari TAC

Informacions del seminari: (1a part)

Centres de referència TAC:

Amb l’objectiu de facilitar la difusió en els centres de metodologies que utilitzin els recursos TIC/TAC, des de la secció i juntament amb l’inspector referent TAC (Jaume Solans), estem recollint informació sobre centres que tinguin una estructura de gestió de les TAC, tant a nivell de manteniment dels Seminaris de cursos del centre, visibilitat del centre com formació del professorat que sigui replicable en altres centres.

Amb aquest objectiu estem recollint informació sobre centres. Ens interessa tenir almenys un exemple de centre de primària i un de secundària tot i que estem recollint aportacions i aspectes positius de tots els centres. Teniu algun tipus de sondeig fet via Seminaris? El podeu compartir/extreure informació rellevant?

Activitats Inclusió digital:

Per reprendre les tasques d’Inclusió digital que es van arrencar fa un parell de cursos, demanen des de l’Àrea TAC un exemple per territori de centres que estiguin fent activitats d’inclusió digital interessants. Des de la secció hem començat a fer una cerca. Si teniu referència d’alguna activitat que considereu especialment interessant dieu-ho al David del CRP

Jornades interessants:

• 30ª conversa pedegògica: Com projectem la imatge del centre a la xarxa.
    En la mateixa pàgina es podrà seguir per streaming i fer aportacions amb el hastag #30conversapedagogica.
  • European Robotics Week. Setmana semblant a la Codeweek per tal que els centes facin difusió de les seves activitats.
  • Eduhack: Demanar comentari dels participants (Marga, Sandra, Pere)
  • Jornada DIM.  miscel·lània de recursos educatius i experiències formatives d’èxit amb el suport de les TIC. A més hi haurà seminaris-ponència sobre Escacs, Didàctica i TIC, taules rodones …, i per primera vegada en aquestes jornades un think tank (laboratori d’idees) entre els assistents. La JORNADA organitza en SESSIÓ CONTÍNUA, on cadascú assisteix el temps que pot i quan ho permet la seva agenda de treball. També està oberta l’admissió de comunicacions (7 minuts). Si vols presentar alguna experiència pots enviar la teva proposta a <peremarques@pangea.org> fi d’incloure-la en el programa i rebre les instruccions a tenir en compte.
  • Jornada Aumentame 2017: Jornada de presentació d’experiències en realitat augmentada i realitat virtual organitzada per Espiral.

Recursos interessants:

2a part . Proposta Escola Pereanton. Minetest

La proposta que ens ha arribat aquesta sessió ens arriba d’en Carles Ceacero de l’Escola Pereanton de Granollers. Ens ha mostrat diferents activitats realitzades amb Minetest . A l’escola treballen amb Minetest als racons de matemàtiques.
En Carles ha creat un munt de fitxes imprimibles amb diferents tipus de propostes per a treballar les matemàtiques amb el joc Minetest. Són una passada !!! gaudiu-les !!!

El Minetest és un joc molt molt similar al Minecraft però lliure i free. Es pot descarregar des de la seva web però us deixem aquí una de les seves versions amb tots el mons que surten a les fitxes tant per fer com ja acabats per tal de que en tingueu un exemple. Per activar el joc heu de posar la carpeta sencera a l’arrel de la unitat ” C ” i clicar la l’arxiu “minetest”. Aquest arxiu conté un script que fa que sempre es carregui el món “net” és a dir, que es carregui el mon sense tenir en compte el joc anterior. D’aquesta manera, l’alumne sempre comença la seva tasca de nou i no es troba la tasca que ha fet l’alumne anterior. Com que la carpeta estarà al drive quan la descarregueu la baixareu comprimida, per tant us caldrà descomprimir-la abans de posar-la a la “C”.

Carpeta de Mons Minetest.