Comprensió lectora – Josep Vila Canet

Formació a càrrec de Josep Vila Canet

Què podem fer per millorar els resultats de la comprensió lectora del nostre alumnat?

DESCRIPCIÓ
Actualment els centres educatius i els seus professionals tenen un neguit molt important per la millora dels resultats d’avaluació en relació a la competència lectora del seu alumnat. Sens dubte, per a pal·liar aquesta inquietud relacionada en qualsevol àrea curricular convé conèixer les diferents modalitats lectores, promoure un canvi metodològic a l’aula i emprar eines d’avaluació adequades segons els objectius d’aprenentatge.

Aquesta formació seguirà una metodologia activa amb la participació de tots els assistents per a experimentar els continguts del curs. Es pretén compartir col·lectivament les connexions personals/professionals amb les seves experiències actuals.

La formació es farà el 7, 21 de novembre i el 9 de gener de 12.00 a 14.00.

OBJECTIUS

  • Saber diferenciar els tres eixos competencials de la lectura en un centre educatiu
  • Conèixer els diferents nivells de comprensió lectora
  • Aplicar diferents metodologies d’aula segons l’hàbit i procés lector i llegir per aprendre
  • Emfasitzar la importància del modelatge docent
  • Ensenyar estratègies de comprensió lectora
  • Vincular la millora de la comprensió lectora amb l’ expressió escrita (tasques híbrides)
  • Avaluar correctament segons els objectius d’aprenentatge de l’alumnat

CONTINGUTS

  • L’hàbit lector: dinàmiques i instruments de seguiment i valoració.
  • El procés lector: velocitat, precisió i lectura en veu alta. Instruments d’avaluació.
  • Estratègies de comprensió lectora per millorar l’aprenentatge de les àrees lingüístiques i no lingüístiques. Instruments d’avaluació.
  • La comprensió lectora i l’expressió escrita. La competència informacional dels diferents àmbits curriculars. Instruments d’avaluació reguladora

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>