Formació a càrrec de Josep Vila Canet
Què podem fer per millorar els resultats de la comprensió lectora del nostre alumnat?
DESCRIPCIÓ
Actualment els centres educatius i els seus professionals tenen un neguit molt important per la millora dels resultats d’avaluació en relació a la competència lectora del seu alumnat. Sens dubte, per a pal·liar aquesta inquietud relacionada en qualsevol àrea curricular convé conèixer les diferents modalitats lectores, promoure un canvi metodològic a l’aula i emprar eines d’avaluació adequades segons els objectius d’aprenentatge.
Aquesta formació seguirà una metodologia activa amb la participació de tots els assistents per a experimentar els continguts del curs. Es pretén compartir col·lectivament les connexions personals/professionals amb les seves experiències actuals.
La formació es farà el 7, 21 de novembre i el 9 de gener de 12.00 a 14.00.
OBJECTIUS
- Saber diferenciar els tres eixos competencials de la lectura en un centre educatiu
- Conèixer els diferents nivells de comprensió lectora
- Aplicar diferents metodologies d’aula segons l’hàbit i procés lector i llegir per aprendre
- Emfasitzar la importància del modelatge docent
- Ensenyar estratègies de comprensió lectora
- Vincular la millora de la comprensió lectora amb l’ expressió escrita (tasques híbrides)
- Avaluar correctament segons els objectius d’aprenentatge de l’alumnat
CONTINGUTS
- L’hàbit lector: dinàmiques i instruments de seguiment i valoració.
- El procés lector: velocitat, precisió i lectura en veu alta. Instruments d’avaluació.
- Estratègies de comprensió lectora per millorar l’aprenentatge de les àrees lingüístiques i no lingüístiques. Instruments d’avaluació.
- La comprensió lectora i l’expressió escrita. La competència informacional dels diferents àmbits curriculars. Instruments d’avaluació reguladora