Taller “Escape Earth”, activitat gamificada

“Escape Earth” és un projecte d’astronomia per a alumnes de secundària, focalitzat en la temàtica dels exoplanetes. Els alumnes hauran de trobar quin és el millor planeta on la humanitat podria assentar-s’hi a través de reptes i treballant amb les competències bàsiques.  El nom del projecte, Escape Earth, pretén emular els jocs de tipus “Escape Room” on els participants han d’escapar-se d’una habitació tancada amb l’ajuda de certes pistes. Així doncs, l’objectiu  per als estudiants és descobrir el millor exoplaneta on la humanitat podria fugir.

Al llarg de 13 tallers, s’utilitzen dades reals: el viatge comença a la Terra per entendre les causes d’una possible fugida de la humanitat, continua al Sistema Solar amb l’estudi de condicions d’habitabilitat, evolució estel·lar (diagrama HR), estudi de galàxies i estrelles, descoberta d’exoplanetes (trànsits, habitabilitat), observacions astronòmiques (simulacions de programari, aplicacions, telescopis casolans), lleis de Kepler, forces de l’Univers… Finalment, els alumnes han de justificar l’elecció de l’exoplaneta proposat, descrivint la seva habitabilitat a partir de les característiques que han anat descobrint durant l’activitat.

Per explicar el projecte hi haurà una conferència de l’Olga Schlüter, màster en astronomia i Astrofísica i enginyera tècnica en Informàtica de Gestió i creadora del projecte. Serà dimarts dia 3 de novembre a les 20 h a través d’aquest enllaç de Youtube.