Resolució sobre l’acreditació de la competència digital docent

Ja teniu disponible la resolució, de 3 de febrer de 2023, per la qual es defineixen les modalitats i els procediments d’acreditació de la competència digital docent (3.2.2023). El Departament d’Educació acreditarà el nivell de competència digital docent d’ofici al professorat dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics, del qual el Departament d’Educació tingui la informació, en els casos següents:

A1 Es podrà acreditar el nivell A1 a través d’un dels procediments següents:

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell A1 d’un mínim de 40 hores, inclosa la formació interna de centre (FIC) de 40 hores en relació amb l’estratègia digital de centre.
  • Certificació de 2 activitats de formació organitzades o reconegudes pel Departament d’Educació sobre tecnologies digitals amb un mínim de 40 hores realitzades entre els cursos 2016-2017 i 2023-2024.

A2 Es podrà acreditar el nivell A2 a través d’un dels procediments següents:

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell A2 d’un mínim de 50 hores.
  • Certificació de 2 activitats de formació organitzades o reconegudes pel Departament d’Educació sobre tecnologies digitals amb un mínim de 50 hores realitzades entre els cursos 2016-2017 i 2023-2024.
  • Títols oficials que habilitin per a la professió docent (annex III).

B1  Es podrà acreditar el nivell B1 a través d’un dels procediments següents:

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell B1 d’un mínim de 60 hores, que inclogui evidències d’implementació.
  • Professorat que ha dut a terme un projecte eTwinning avaluat amb segell de qualitat i puntuació mínima de 18 punts a partir de 2020.
  • Certificació de formador d’activitats formatives organitzades pel Departament d’Educació en l’àmbit de les tecnologies digitals amb un mínim 30 hores lectives i amb avaluació positiva dels participants a partir del curs 2016-2017.

B2 Es podrà acreditar el nivell B2 a través d’un dels procediments següents:

• Superació d’un curs de formació específica, organitzat o reconegut pel Departament d’Educació, de nivell B2 d’un mínim de 70 hores, que inclogui evidències d’implementació.
  • Certificació d’innovació per participació durant 3 cursos en els programes d’innovació educativa del Departament d’Educació “Mòbils.edu” o “Tecnologies digitals per a l’aprenentatge”.
  • Acreditació del perfil professional en competència digital docent segons Resolució ENS/1128/2016
  • Certificació de formador d’activitats organitzades pel Departament d’Educació en l’àmbit de les tecnologies digitals amb un mínim 50 hores i amb avaluació positiva dels participants a partir del curs 2016-2017.
  • Haver exercit la docència un mínim de dos cursos a l’lnstitut Obert de Catalunya (IOC) com a professor titular del centre.

C1 Es podrà acreditar el nivell C1 a través d’un dels procediments següents:

• Haver estat formador d’activitats organitzades pel Departament d’Educació en l’àmbit de les tecnologies digitals amb un mínim 70 hores lectives i amb avaluació positiva dels participants a partir del curs 2016 – 2017.
  • Haver exercit com a coordinador o coordinadora digital de centre (o equivalent) amb nomenament durant dos cursos escolars en els centres públics, la titularitat dels quals sigui del Departament d’Educació.
  • Haver exercit com a assessor o assessora digital o gestor o gestora TIC amb un nomenament durant dos cursos escolars.
  • Haver exercit un mínim d’un curs escolar com a mentor o mentora digital.

La sol·licitud d’acreditació del nivell de la competència digital docent s’ha de realitzar a través del web https://educacio.gencat.cat/ca/areesactuacio/professors/acreditacions/competencia-digital-docent/.  L’obertura del termini per a presentar les sol·licituds d’acreditació s’anunciarà en el web detallat anteriorment.