Com podem enfocar el nostre projecte Vallèsbot 23?

En aquests primers moments del projecte és molt important com ajudem infants i joves a seleccionar la situació a resoldre o temàtica d’actuació. És un moment on es generen moltes idees, però cal diversificar-les per tal que l’alumnat conegui els possibles enfocaments que ofereix el tema d’enguany.

En aquest mapa mental podeu trobar un exemple de quatre grans àmbits d’actuació que tenen com a eix central l’aigua, i que ens donen l’opció de conduir les tasques dels nostres infants i joves perquè arribin a una solució robòtica significativa per a ells i elles, i que responguin al repte d’aquest curs.

CRISI DE L’AIGUA – EMERGÈNCIA CLIMÀTICA
Si volem enfocar el projecte de cara a la problemàtica de l’emergència climàtica, hem de parlar de la crisi de l’aigua, i com afecta aquesta crisi global al nostre entorn més proper. D’aquest àmbit sortiran projectes relacionats amb la contaminació o la utilització dels recursos; o bé relacionats amb el clima. Cal ser conscients que, per tal que sigui un projecte significatiu per l’alumnat, haurem de centrar la proposta de la forma més local possible.

OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE
Els ODS són els protagonistes de molts dels projectes o tasques que realitzem a l’aula. D’aquesta forma, ens assegurem de dur a terme una recerca i un producte on els infants i joves siguin conscients de la importància d’actuar amb la mirada en aquests objectius. Una bona forma d’encetar la pluja d’idees i d’acotar resposta seria centrar-nos en una acció que ajudés a aconseguir un dels ODS des d’un punt de vista local, traslladant la globalitat de l’objectiu a la nostra realitat més propera.

GESTIÓ SOSTENIBLE
Com a docents cal que siguem conscients del nostre paper en la gestió d’un bé cada cop més escàs com és l’aigua. Aquesta gestió sostenible implica reflexionar i generar idees efectives per garantir un impacte mínim en l’ús d’aquest recurs. Des de l’aula podem treballar com es gestiona l’aigua al nostre centre, o al nostre entorn proper; en aquest cas, també podem posar la mirada en el teixit industrial o agrícola/ramader que puguem tenir als nostres municipis.

ENTORN
L’entorn sempre ha estat el cavall de batalla de la Vallèsbot. És el punt de vista més utilitzat i el tret de sortida a grans idees i produccions. La proximitat amb la problemàtica detectada o la situació a millorar és bàsica per omplir de significat la proposta. Podem fer un estudi del nostre centre, el nostre municipi o el nostre entorn més proper per buscar quina serà l’actuació a dur a terme amb els nostres infants i joves.

Recordeu que teniu al nostre web tot el material per treballar a les aules, i que hem anat creant durant aquests anys de projecte. També estem a la vostra disposició per a assessoraments al centre. No dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres!