Kit ESERO “Enginyeria d’astronaus”

DESCRIPCIÓ

Amb aquesta maleta pedagògica es proposa a l’alumnat ajudar als enginyers i enginyeres de l’ESA (European Space Agency) a escollir el millor material per construir una astronau. Un conjunt de 5 activitats els permetrà familiaritzar-se amb les seves propietats, comparar-los i agrupar-los d’acord amb criteris senzills, per a després dur a terme proves que determinin la seva conductivitat elèctrica i tèrmica, la seva massa, les seves propietats magnètiques i la resistència que ofereixen als impactes. Posteriorment, consideraran quins materials són els més adequats per construir les diferents parts de la nau espacial. Aquesta maleta incorpora les guies docents, una per primària i una per secundària, que inclouen el següent: activitats, exercicis i experiments; enllaços a webs; gràfiques, infografies i taules; informació complementària; materials, recursos i instruccions; i indicacions de seguretat.

CONTINGUT DE LA MALETA

• SET 1

5 Cubs de 2 cm³ de diferents materials: Fusta, pedra, alumini, coure, poliestirè, plàstic, llautó i acer.

• SET 2

• SET 3

• SET 4

• SET 5

• MATERIAL MOLT FRÀGIL

2 plaques de Petri, elements de muntatge de la rampa

• PORTAPILES

2 portapiles

• CUBS EXTRES

3 Cubs de 2 cm³ de diferents materials: AI6061, estructura sandvitx, niu d’abella.

• ALTRES ELEMENTS

2 bombetes i portabombetes, 3 bales, 2 imants i 9 làmines termocròmiques.

ENLLAÇOS DISPONIBLES

ALTRES