INS Carles Vallbona – Un altre cop el Vallbona s’ha emportat la medalla d’or de l’SpainSkills!!

SpainSkills és una competició d’estudiants de Formació Professional de l’estat espanyol.

L’institut Carles Vallbona de Granollers ha presentat en Joel Lorenz Boada, alumne del professor Roger Sánchez Yuste i han tornat de Madrid amb la medalla d’or de l’SpainSkills!!

En Joel està estudiant el CFGS Desenvolupament Aplicacions Web aquest curs. Anteriorment havia cursat el CFGM Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

Primer de tot, per arribar a l’SpainSkills, has de guanyar el CatSkills que és el campionat de Catalunya de Formació Professional on els alumnes d’ensenyaments professionals d’arreu del territori català competeixen en 33 oficis (skills) relacionats amb els estudis que estan cursant.

El terme usat de “Skills” (en anglès habilitat), denota el caràcter pràctic de les proves així com el dels coneixements orientats al món laboral.

L’organització d’aquesta competició té com a objectius promocionar els estudis de Formació Professional, estimulant i motivant els alumnes, millorant així la qualitat de la Formació Professional mentre que al mateix temps es busca reconèixer i estimular la tasca del professorat, creant un punt de trobada entre els estudiants, els professors i els futurs professionals, fomentant així les relacions entre els diferents centres.

L’SpainSkills és la competició espanyola per seleccionar els membres de la selecció espanyola de formació professional que representaran a Espanya en les competicions internacionals WorldSkills i EuroSkills.

Aquesta competició nacional es celebra cada dos anys i compta amb la participació de totes les comunitats i ciutats autònomes, promoguda des del Ministeri d’Educació amb el suport d’importants empreses patrocinadores.

El primer lloc de cada categoria representa Espanya a Worldskills (Competició a nivell mundial de formació professional) i en Euroskills (Competició a nivell europeu de formació professional).

S’han presentat als skills d’informàtica dues vegades i han aconseguit guanyar el primer premi a Catalunya i a Espanya, amb l’skill de suport de xarxes.

Vam guanyar el CatSkills 2017 i l’SpainSkills 2017 i vam participar al Worldskills 2017 a Abu Dhabi i a l’Euroskills 2018 a Budapest.

Aquest any han guanyat el CatSkills 2019 i l’SpainSkills 2019 i participaran al Worldskills 2019 a Kazan, Rússia i a l’Euroskills 2020 a Graz, Àustria.