ERASMUS + ALAS: MOBILITAT A MONHEIM AND RHEIN (ALEMANYA)

En el marc del projecte KA101 ALAS (Active Teachers for Active Students in the 21st Century) dels dies 16 al 20 de maig s’ha realitzat una mobilitat a Monheim i Rhein (una ciutat d’Alemanya).  Han participat Sandra Vicente (Escola La Torreta) and Judith Domínguez (Esc Salvador Llobet) Noruega.

La mobilitat ha consistit en fer durant una setmana un job shadowing (aprenentatge per observació) a l’escola Astrid Lindgren Schule’ de Monheim am Rhein. Una escola amb una metodologia de treball més lliure, la qual permet que cada infant aprengui segons el seu propi ritme tenint en compte un pla de treball individual per a cadascú. L’escola té deu grups, tots ells internivell amb alumnes des de 6 fins a 10 anys. Durant el matí les dues primeres hores es dediquen a fer un treball lliure amb material manipulatiu tant de llengua com de matemàtiques on cada infant escull la tasca que vol fer, tenint en compte la seva llibreta individualitzada estructurada segons dificultat (color) i edat (dibuix). Al finalitzar aquesta estona lliure disposen d’un diari individual on cada dia anoten en què han estat treballant.

Un cop finalitzat aquest primer tram, l’alumnat esmorza a l’aula, tenen uns 10 minuts. Poden portar l’esmorzar de casa però a més a més hi ha dos encarregats cada dia de tallar i preparar fruita per a si a algú li ve de gust. Cada planta de l’edifici disposa d’una petita cuina amb pica, estris, rentaplats i nevera per a poder preparar aquests esmorzars. Posteriorment disposen de 20 minuts de descans en els quals poden sortir al pati o quedar-se per les diferents estances comunes de l’escola.

Les entrades, sortides i canvis d’aula són sempre lliures per tal de promoure l’autonomia dels infants. Així doncs els/les mestres els esperen a l’aula per començar el segon tram de classes. Com a norma general, després del primer pati, els grups se separen per edats i cada grup té un horari amb àrees de treball fixades (alemany, anglès, música, EF…). Les classes duren 45 minuts i després de dues sessions tornen a tenir una estona d’esbarjo. És aquí quan els nens i nenes de 1r acaben la seva jornada mentre que l’alumnat més gran fa una última sessió.

Una de les coses que ha sorprès més ha estat el fet que l’escola compta amb tres gossos escolars en el seu dia a dia. Aquests gossos estan ensinistrats i tenen un certificat especial per tractar amb infants. S’encarreguen de calmar aquells/es que ho necessitin, de motivar-los i de promoure un clima a l’aula tranquil.

Aquí us deixem un tastet de la metodologia de treball a l’escola amb imatges.

In the framework of the KA101 ALAS project (Active Teachers for Active Students in the 21st Century) from 16th to 20th of May a mobility to Monheim and Rhein (a city in Germany) has taken place.  Sandra Vicente (Escola La Torreta) and Judith Domínguez (Esc Salvador Llobet) Norway participated.

The mobility consisted of a week of job shadowing (learning by observation) at the Astrid Lindgren Schule in Monheim am Rhein. A school with a freer working methodology, which allows each child to learn at his or her own pace, taking into account an individual work plan for each child. The school has two groups, all of them boarding schools with students from 6 to 10 years old. During the morning, the first two hours are dedicated to doing free work with manipulative material both in language and mathematics where each child writes the task he/she wants to do, taking into account the individualized booklet structured according to difficulty (color) and age (drawing). At the end of this free period they have an individual diary where every day they write down what they have been working on.

Once this first stage is finished, the students go to the classroom for lunch, they have about 10 minutes. They can bring their lunch from home, but there are also two people in charge of cutting and preparing fruit every day in case someone likes it. Each floor of the building has a small kitchen with a sink, shelves, refrigerator and refrigerator to be able to prepare these snacks. Afterwards they have 20 minutes of rest in which they can go out to the patio or stay in the different common areas of the school.

The entrances, exits and classroom changes are always free in order to promote the children’s autonomy. Therefore, the teachers wait for them in the classroom to begin the second part of the class. As a general rule, after the first playground, the groups are separated by age and each group has a timetable with fixed areas of work (German, English, music, EF…). The classes last 45 minutes and after two sessions they have a break for relaxation. This is when the 1st grade boys and girls finish their day while the older students have a last session.

One of the things that has surprised us the most is the fact that the school has three school cats in its daily life. These cats are trained and have a special certificate to deal with children. They are in charge of calming those who need it, motivating them and promoting a calm classroom climate.

Here we leave you a taste of the methodology of work at school with pictures.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>