Cloenda del Projecte LECXIT – ESC Joan Solans amb INS Carles Vallbona

Dijous 2 de maig de 2019 es va celebrar l’acte de cloenda del Projecte LECXIT que han dut a terme entre l’Institut Carles Vallbona i l’Escola Joan Solans.

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa. El projecte es va iniciar el curs 2011-2012, promogut per la Fundació Bofill, el Departament d’ensenyament i La Caixa.

El curs 2018-19 el programa LECXIT en la present edició el programa està promogut des la Biblioteca Roca Umbert i l’Escola Joan Solans i amb la col·laboració clau de l’Institut Carles Vallbona. La posada en marxa, seguiment i avaluació del projecte al llarg d’aquests mesos, ha comptat amb l’assessorament i acompanyament constant d’una Comissió Lecxit, formada per representants de les Biblioteques de Granollers, membres dels equips directius i pedagògics de l’Escola Joan Solans i l’Institut Carles Vallbona. El servei d’educació de l’ajuntament de Granollers i representants dels Serveis educatius del Vallès Oriental.

El projecte ha implicat la participació de 13 infants de 4t de l’Escola Joan Solans que han gaudit d’un apadrinament lector dins l’espai de la Biblioteca Roca Umbert. Els seus mentors, alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Carles Vallbona, han realitzat una tasca voluntària d’acompanyament a tots aquests alumnes, dins el projecte de Serveis comunitaris de l’Institut, establint uns lligams emocionals molt positius que faciliten i enriqueixen l’experiència lectora.

A l’acte hi van assistir l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, el regidor d’educació i joventut, Francesc Arolas, els representants de l’Institut Carles Vallbona i de l’Escola Joan Solans, Alberto García i Luís Miguel Pardo, la representant de la Biblioteca Roca Umbert, Glòria Gorchs, l’inspector Vicent Roig, les representants del Servei Educatiu, Carme Expósito (LIC) i Carme Florit (CRP), i els alumnes mentors i els alumnes de l’escola amb les seves famílies.

En aquest recull de fotografies podeu veure un petit resum de l’acte.