Conferències sobre el nou currículum

Aprenem amb sentit quan apropem l’escola a les situacions, qüestions i problemes reals de la vida quotidiana. Aprendre amb sentit implica que les persones aprenents sàpiguen mobilitzar els aprenentatges adquirits per respondre als principals reptes a què hauran de fer front al llarg de la seva vida. La meta no és la mera adquisició de sabers, sinó aprendre a utilitzar-los per solucionar necessitats reals.

Volem que l’alumnat aprengui amb sentit per aconseguir una societat més justa, democràtica i inclusiva, que contempli totes les persones i on sigui possible la igualtat real i efectiva. Una societat fonamentada en una ciutadania crítica, activa i constructiva, que doni resposta a les aspiracions personals i col·lectives, més equitativa, més cohesionada i sense desigualtats socioeconòmiques.

En aquest sentit, des del CRP del Segrià ens proposem l’objectiu de conèixer i aprofundir en el nou currículum des d’un vessant pràctic, per la qual cosa oferim dues conferències orientades a fer una lectura comprensiva del currículum que ajudi a anar del decret a la tasca d’aula. Conferències que se centraran en aspectes tan essencials com la progressió dels aprenentatges, la importància de les situacions d’aprenentatge i la transversalitat dels vectors.

Les conferències se celebraran el 17 d’octubre (Infantil i Primària) i el 24 d’octubre (Secundària) en format telemàtic (youtube), de 17:30 a 19:00 hores. Aniran a càrrec de Sònia Sànchez (Infantil), Joan Caminal (Primària) i Georgina Rovira (Secundària), tècnic i tècniques docents del servei de currículum del Departament d’Educació.

– El nou currículum d’Infantil i Primària: del Decret a l’aula

Connexió a la xerrada (17 d’octubre – 17:30h)

– El nou currículum de Secundària: del Decret a l’aula

Connexió a la xerrada (24 d’octubre, 17:30 hores)