Llavor de coneixement: Neurociència i disseny de patis escolars

A càrrec de: Teresa Carrera Sabaté, arquitecta i docent, màster en bioconstrucció i educació secundària.

La neurociència proporciona eines per dissenyar i avaluar espais arquitectònics  pel seu  impacte sobre les emocions, la memòria, l’aprenentatge, el comportament i el desenvolupament del cervell i del sistema nerviós.

Els colors, les formes, els materials, les direccions, els sons, la llum, les olors, la presència de natura configuren un pati que esdevé una  experiència multisensorial  en interactuar amb l’estat intern, la memòria i el context de cada usuari.

Comprendre els mecanismes de la percepció i la propiocepció, la presa de decisions, l’inici d’accions, poder assajar un projecte amb realitat virtual immersiva i mesurar les respostes neurofisiològiques  i psicològiques en les persones suposen  passos gegants en l’anomenat “disseny basat en l’evidència”, que és un dels propòsits de la neuroarquitectura.

Els patis escolars són entorns que els infants s’haurien d’apropiar emocionalment en el sentit més ampli i positiu possible, haurien de donar resposta a la neurodiversitat i afavorir la neuroplasticitat, haurien de fomentar l’experimentació, la creativitat i la inclusió.

Dijous, 5 de maig de 2022 a les 17.30 h

Inscripcions per al professorat

Inscripcions per a la resta de comunitat educativa

Cartell