Espai i temps per llegir al centre (què, com i quan)

poe copia

Com podem organitzar el temps de lectura al centre? Quines són les lectures que podem utilitzar? Quines estratègies podem emprar?

Aquestes són algunes preguntes que es van intentar respondre a la sessió del seminari de caps d’estudi d’educació primària i de coordinacions pedagògiques d’educació secundària dels centres de la demarcació territorial del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, que es dedicà a explicar la manera com un centre educatiu hauria d’entomar l’organització del seu temps de lectura.

Enllaços als quals es va fer referència:

Pla de Lectura de Centre

L’alumnat com a promotor de lectures (les recomanacions)

La discussió compartida.

Els agrupaments.

Els mediadors externs de lectura.

El paper dels pares.

Bibliografia citada:

CHAMBERS, Aidan. Dime. Los niños, la lectura y la conversación. México: Fondo de Cultura Económica, 2007 (Espacios para la lectura)

CHAMBERS, Aidan. El ambiente de lectura. México: Fondo de Cultura Económica, 2007 (Espacios para la lectura)

COLOMER, Teresa. Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. México: Fondo de Cultura Económica, 2005 (Espacios para la lectura)

LLUCH, Gemma; GIMÉNEZ, Llorenç; PORTELL, Joan. Més contes, per favor! Guia pràctica per a contar històries. Alzira: Bromera, 2014 (Didàctiques)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *