Fem ràdio a les aules d’acollida! 2019

El Servei Educatiu Sarrià-Sant Gervasi (CRP i LIC) i l’Espai Jove Casa Sagnier ( PIJ) encetem amb il·lusió un nou projecte de ràdio dirigit a l’alumnat nouvingut de la zona.

L’alumnat de les escoles participants, treballarà, al llarg d’uns mesos, en aquest projecte.

A partir una seqüència didàctica enregistraran una lectura en veu alta del tema triat (noticiari, esports, lectura dramatitzada d’un conte, cançó, etc.). També participaran en una entrevista radiofònica.

L’activitat clourà en una Marató de Ràdio on, al llarg del matí, l’alumnat compartirà els seus postcats amb la resta de companys participants.

L’activitat s’estructura de la següent manera:

• Sessió de formació inicial per al professorat de les aules d’acollida participants: 13/2/2019 al SE Sarrià-Sant Gervasi (c. Bertran, 41)
  • Taller amb l’alumnat el propi centre escolar (1,5 h.), on aprendran la part tècnica i l’elaboració d’un guió de ràdio
  • Marató de ràdio a Espai Jove Casa Sagnier  (C/ Brusi, 61): 17/05/2019  al llarg del mati
  • Sessió d’avaluació: 29/5/2019 al SE Sarrià-Sant Gervasi (C/ Bertran, 41):

• Potenciar l’expressió oral en l’alumnat aprenent inicial de llengua.
  • Potenciar la socialització i el contacte amb jovent del barri.
  • Conèixer un espai municipal amb recursos múltiples per la joventut.

• Tipologies narratives
  • Gèneres comunicatius