Full novetats febrer 2024 SE Ribera d’Ebre

FULL DE NOVETATS del SE de la Ribera d’Ebre corresponent al mes de febrer 2024 (cliqueu enllaç per accedir-hi). De tots els recursos que hem anat publicant durant els dos últims mesos destaquem:

Nou espai CRETDIC: El CRETDIC , Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta a les Terres de l’Ebre, ha creat un nou espai web

Novetats àmbit digital:

Ús dels mòbils als centres educatius – Instruccions i infografia. A l’XTEC disposeu de tota la informació referent a la nova normativa sobre els usos dels dispositius mòbils als centres educatius.

Jornada L’Educació que ve: La IA com a motor de millora educativa, on es va presentar el document que recull orientacions i recomanacions per incorporar l’IA a les aules i un nou espai web de referència d’Xtec, IA en Educació.

Novetats materials en préstec al CRP de la Ribera d’Ebre:

Kit Correcull. L’objectiu del kit és facilitar-vos material reutilitzable i compartit entre escoles de la comarca, per al desenvolupament de la campanya ambiental Let’s Clean Up Europe amb el projecte Correcull en col·laboració amb la Fundació Kilian Jornet.

Mini Cúpula de Leonardo en préstec al CRP Maleta Leonardome de 50 peces de fusta i 11 fitxes de construcció.

Novetats relacionades amb la lectura:

Orientacions per la lectura literària. Documents descarregables per la lectura literària de 0 a 18 anys i enllaços des de la web educació literària.

Va, llegim!  Pàgina web que ofereix un suport a la lectura per a docents i famílies amb la finalitat d’ajudar nens i nenes a aprendre a llegir.  Ofereix recursos descarregables amb tres opcions de grafia (lligada, scrip o majúscules).

Recursos Lectura en Veu Alta. A la pàgina web del Certamen de Lectura en Veu Alta disposeu de la secció DIVULGACIÓ I RECURSOS on podeu trobar eines per a millorar la lectura en veu alta (la veu, la postura, l’expressió…).

Novetats Nou Currículum:

Com avancem en l’aprenentatge. Escoltem a Neus Sanmartí que ens recorda les eines per assolir un bon aprenentatge de tot l’alumnat.

Cicle de l’Aprenentatge. Tenir en compte les fases del cicle de l’aprenentatge a l’aula.

Diari Curricular: Eina de suport a la programació del nou currículum.

Competències Transversals: Nous documents d’orientacions.

Monogràfic trimestral de coeducació . Selecció de totes les novetats i recursos que publiquem setmanalment com a #divendrescoeducatiu