Butlletí Biblioteques Escolars Ribera d’Ebre

Aquí us presentem les darreres recomanacions lectores amb vídeos enllaçats, apps de poesia i propostes ebrenques que compartim des del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera d’Ebre.
Destaquem les guies i lectures sobre biodiversitat i protecció del nostre entorn i del riu, així com els… Llegeix més»

Presentació del Pla “Les escoles lliures de violències”

El passat divendres dia 9 d’abril es va dur a terme  la presentació del pla Les escoles lliures de violències en format virtual.
El programa consta de:
·       Presentació institucional.
·       Presentació de la Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV).
·       Entrevistes a càrrec d’experteses en violències
o   Emilie Rivas, de Save… Llegeix més»

PUBLICITAT NO SEXISTA #divendrescoeducatiu

Us proposem uns recursos per treballar els estereotips de gènere a la publicitat a partir de la capacitat d’anàlisi crítica de continguts. Us ajudaran a fer una anàlisi crítica dels espots publicitaris (sobretot dels que podem veure a la televisió) a partir de l’anàlisi dels… Llegeix més»

Visites virtuals LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

Estan en marxa les Visites Virtuals Guiades a centres educatius de la Comunitat de Centres Referents del Laboratori de Transformació Educativa de tota Catalunya que obren les seves portes als altres centres del territori i, en particular, als… Llegeix més»

AUCA DE JOCS D’ASCÓ llibre de Biel Pubill

El nostre company docent expert en jocs tradicionals presenta un nou llibre publicat per l’Associació Cultural Lo Llaüt d’Ascó, on a partir del folklore de Joan Amades i del patrimoni asconenc recull moltes propostes lúdiques i didàctiques, a més de reinterpretar… Llegeix més»

SANT JORDI. Propostes de recursos: STEAM de la 15a i Poemes Nati Bergadà

Ara que s’apropa la Diada de Sant Jordi, us proposem uns recursos per poder treballar amb l’alumnat.
Poemes de Sant Jordi, de Nati Bergadà
La mestra i psicopedagoga Nati Bergadà ens proposa un recull de poemes de diversos autors i autores al voltant… Llegeix més»

FIC MODEL COMPETENCIAL ORIENTADOR. Dinàmica conversa Amics Crítics

Des del CRP acompanyem als centres que realitzen formacions internes de centre creades des de programes d’innovació, en aquest cas ens referim al  Model Competencial Orientador amb Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre.
Durant el curs 20-21 som… Llegeix més»

Debat a Twitter XCB sobre l’Observació entre iguals

Del 13 al 15 d’abril podeu participar als diferents debats que anirem proposant des de la Xarxa de Competències Bàsiques a Twitter amb un aspecte concret a tractar sobre l’OBSERVACIÓ ENTRE IGUALS:
-Punt d’inici de com iniciar al centre l’OBSERVACIÓ ENTRE IGUALS,… Llegeix més»

Taller APLICACIONS DIDÀCTIQUES DELS RECURSOS DIGITALS

Formació virtual amb els mentors i mentores digitals dels CRPs de les Terres de l’Ebre, en dimecres tarda, abril i maig de 17’30 a 19 h,
dins el Pla d’Educació Digital de Catalunya per a compartir eines digitals a l’aula.
Codi PFZ Ribera d’Ebre:

Pla d’Educació Digital de… Llegeix més»

EDUCANT EN LA IGUALTAT. Recurs #divendrescoeducatiu

L’espai web EDUCANT EN LA IGUALTAT ens ofereix recursos  al voltant de la coeducació. Disposa de recursos descarregables (llibres, dossiers i cartells) tant adreçat als docents com per treballar amb l’alumnat a les aules. Els materials estan organitzats en els àmbits… Llegeix més»

TALLER FAMILIAR VIRTUAL URV Experimenta a casa

El divendres dia 16 d’abril a les 19h tindrà lloc en streaming el taller virtual “Experimenta a casa: taller d’experiments per a joves 10-15 anys”. organitzat pel programa Repte Exteprimenta i el Campus Extens de la URV, amb la col·laboració de la Diputació de… Llegeix més»

Taller educació 360 PFZ Ribera d’Ebre

Finalitzada aquesta formació prevista dins el Pla de Formació de Zona de la Ribera amb 25 docents participants i amb una desena de centres docents implicats hem engegat aquest camí de la xarxa EDUCACIÓ 360 a la comarca amb la cooperació… Llegeix més»