Xarxa de competències i Cicle d’Aprenentatge

Escoltem la veu dels experts i a Meritxell Monguillot de l’equip  AVALUAR PER APRENDRE per endinsar-nos en les fases del cicle de l’aprenentatge.

La Situació d’Aprenentatge que planifiquem l’equip docent inclou diverses tipologies d’activitats organitzades dins “el cicle de l’aprenentatge”:

• -Activitats inicials, com a punt de partida, per a connectar amb els coneixements previs.
  • -Activitats de desenvolupament, de regulació, de reelaboració, per anar avançant  en nous aprenentatges.
  • -Activitats d’estructuració, de síntesi, de recull, per visibilitzar i comprovar els nous aprenentatges.
  • -Activitats d’aplicació i transferència, d’entrenament per aplicar el coneixement en diferents situacions, justificant les actuacions.

Cicle flexible, com a procés obert, que s’adapta a les necessitats de l’alumnat, incorporant l’avaluació formativa-formadora i la visió inclusiva.

Les “bastides” que oferim en cada fase són essencials per a facilitar el procés d’aprenentatge de tot l’alumnat. Hi ha bastides d’acompanyament inicial o de motivació, incorporant els dubtes, les preguntes i les inquietuds de l’alumnat. Altres bastides permeten avançar construint aprenentatge a partir del modelatge, de la reorganització de tasques i principalment del feedback.

Des de la Xarxa de Competències aquest curs ens centrarem en aquest CICLE DE L’APRENENTATGE dins la programació de Situacions d’Aprenentatge.

Des de la web del nou currículum podem consultar diferents models de Situacions d’Aprenentatge per a l’educació bàsica

i també SdA per a l’educació infantil o altres nivells on s’exemplifiquen activitats de les diferents fases del cicle d’aprenentatge.