Com avancem en l’aprenentatge amb Neus Sanmartí

Com a referent experta dins la Xarxa de Competències del Departament, Neus Sanmartí dona eines per assolir un bon aprenentatge de tot l’alumnat.

Exposa la importància de la fase d’estructuració dins el cicle de l’aprenentatge, per assentar els coneixements, on cada alumne ha de fer el seu propi resum, ha de reconèixer els seus propis aprenentatges, ha d’autoregular-se, recollint com s’ha enriquit.

Dedicar temps a l’estructuració, al repàs, a la memòria, a avaluar què ha après cada alumne. Donar temps per a que cadascú identifiqui i pugui compartir els seus propis aprenentatges a l’aula.

Hi ha moltes eines o estratègies que ho faciliten, des del “diari o carpeta d’aprenentatge”, al feedback entre companys, la revisió de les idees prèvies, la conversa, els esquemes conceptuals, els resums,…

Ja en el seu llibre AVALUAR ÉS APRENDRE ens guia en aquesta tasca pedagògica que s’inicia compartint les idees prèvies, els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació amb l’alumnat per a que se’ls facin seus.

Des de la web del nou currículum trobem l’enllaç a L’ AVALUACIÓ PER A L’APRENENTATGE que ens permet ampliar informació.

Us recomanem el vídeo amb la conversa sobre el cicle d’aprenentatge, en com pensem per avançar en l’aprenentatge, en com s’aprèn millor. Enllaç :