Document que recull orientacions i recomanacions per incorporar l’IA a les aules. Accés al document (cliqueu aquest enllaç). Va acompanyat d’unes infografies que faciliten l’accés al document i resumeixen els punts claus de la guia.
- Infografia límits
- Infografia aspectes clau
Estructura del document:
- Introducció. Document que té per objectiu fomentar la reflexió entre els docents i els claustres.
- Marc de referència. Documents publicats per diferents institucions que s’han pres com a marc de referència.
- La intel·ligència artificial. Definicions que ajuden a entendre conceptes
- Utilitats de la IA en el sistema educatiu. Organitzades en tres grans àmbits (Acompanyar l’alumnat en l’ús de la IA / Utilització de la IA com a suport al professorat / Suport en la presa de decisions de l’Administració educativa).
- Límits i desafiaments. 7 grans desafiaments que cal tenir en compte.
- Marc normatiu
- Aspectes clau que els professorat ha de conèixer. 3 punts clau que cal tenir en compte: Incorporació crítica de la IA, Educació en els bons usos de la IA, Aprofitament de les oportunitats de la IA).
- Recurs web. Enllaç a la pàgina web Xtec IA en educació. Intel·ligència artificial a les aules
- Elaboració del document
- Bibliografia recomanada. Destaca la publicació la UOC “10 Metodologies i activitats per avaluar i aprendre amb la IA generativa”