Recursos lectura literària als centres docents

El Departament d’Educació, a la web d’educació literària ofereix  tres documents d’orientacions per a tots els nivells educatius, de 0 a 18 centrada en la competència del lector per interpretar i llegir textos literaris.

-Què entenem per ser bon lector a cada nivell educatiu? En quin entorn, recursos, experiència lectora prèvia, com passen d’un llibre a un altre (itinerari lector), interessos, espais per compartir, …Comencem en observar l’univers lector de cada alumne, per diversificar en gèneres, en complexitat, en capacitat lectora, en habilitats lectores, en la formació literària,  en bagatge lector, en moments de plaer lector,…

Els documents i la presentació del dia 28 de febrer, donen, idees per al foment de la lectura i la interpretació literària al centre, exposen pràctiques i destaquen el paper del mediador o docent (claustre) en la lectura, com a pràctica social que traspassa el centre amb reptes que cal anar afrontant progressivament.

Al seminari de biblioteques escolars de la Ribera d’Ebre hem prioritzat aquesta sessió per escolar als experts i a les autores dels documents, tenint en compte els espais lectors que oferim a cada centre i enfocant la lectura autònoma i la lectura guiada, principalment a l’educació bàsica, d’acord amb el nou currículum, tenint en compte les pràctiques recurrents que prioritzem al centre.

             

Un dels quadres resum de les recomanacions de pràctiques lectores a l’educació primària del document:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>