Exposició – La comarca d’Osona 50 milions d’anys enrere – Museu de l’Art de la Pell

El proper dia 29 de setembre s’inaugura l’exposició La comarca d’Osona 50 milions anys enrere al Museu de l’Art de la pell de Vic.

Durant el període Eocè i principis de l’Oligocè (fa entre 58 i 32 milions d’anys), la gran conca que avui és Osona s’anava omplint de sediments marins i continentals. Avui apareixen en forma de les roques que dibuixen el relleu osonenc: conglomerats, calcàries, gresos i margues. Dintre les roques s’han conservat excepcionalment com a fòssils les restes de molts organismes que habitaren els diferents ambients de deposició.

L’exposició reflectirà un gran esclat de vida marina, des de peixos, tortugues i mamífers, fins a tota mena d’invertebrats (crancs, cargols, petxines, eriçons, etc.). Però a més dels esquelets preservats, les favorables condicions que es van donar permeteren que també apareguin fossilitzades delicades mostres d’activitat orgànica com ara caus, petjades o rastres.

És una oportunitat única per conèixer la història geològica i alguns fòssils de la comarca d’Osona. Aquest coneixement històric ens permetrà entendre el paisatge actual.

L’exposició estarà oberta del 29 de setembre al 5 de gener.

La visita s’adreça als alumnes d’Educació primària i secundària obligatòria i post obligatòria.

Podeu consultar la informació de l’exposició fent un clic en aquest enllaç La comarca d’Osona 50 milions anys enrere

Triptic (PDF)

Possibilitats de visites

L’exposició permet a l’alumnat trobar un nou espai d’aprenentatge, el qual es recolza per una sèrie d’activitats didàctiques dissenyades i adaptades al nivell curricular de cada etapa educativa i que es fan abans, durant i després de la visita. L’oferta educativa és la següent:

Activitats On vivien els organismes que hi ha a l’exposició? (A) Prova d’un assassinat

(B)

Classificació de fòssils

(C)

Modelatge de fòssils

(D)

Nivell recomanat Secundària
Batxillerat
Secundària
Batxillerat
Secundària
Durada 30 – 40min 30 – 40min 20 – 30min 20 – 30min

Prèviament a la visita-taller, ens posarem en contacte amb el professorat per a determinar els continguts curriculars que es volen potenciar i els interessos del grup-classe. De manera que es facilitarà una tasca prèvia a la visita-taller i es concretarà com es durà a terme la sortida.

• Per a cursos d’educació infantil i primària, la visita formativa i taller té una durada d’una hora i un cost de 5€ en total per alumne (inclou entrada d’1€ que es paga directament al museu, visita formativa i taller).
  • Per a cursos d’educació secundària i batxillerat i els cursos de primària que ho desitgin, la visita formativa i taller té una durada d’una hora i mitja i un cost de 6€ en total per alumne (inclou entrada d’1€ que es paga directament al museu, visita formativa i taller).

Aquesta experiència, pot despertar vocacions paleontològiques i geològiques a l’alumnat i fomentar-ne l’interès, per a capacitar-lo en el reconeixement del patrimoni natural.

La visita i el taller serà a càrrec de:

Íngrit Soriguera, geòloga i ambientòloga, professora de didàctica de les ciències a la Universitat de Barcelona.

Jordi Vilà, geòleg i paleontòleg, comissari de l’exposició i professor de didàctica de les ciències a la Universitat de Barcelona.

Reserves:
Podeu fer la reserva trucant al telf. 938.833.279 o enviant un correu a info@museuartpellvic.cat

Per a qualsevol consulta o dubte truqueu al CRP d’Osona.