Lliurament de premis del 5è concurs de vídeos d’Experiments de pel·lícula

Aplegats a la Sala d’actes de l’Ajuntament de Balaguer, el 14 de juny de 2017  a les 17 hores s’han lliurat, entre altres, els premis del 5è concurs de vídeos d’experiments científics “Experiments de pel·lícula” de la Noguera, activitat dels Plans Municipal i Comarcal de Dinàmica Educativa, adreçada a l’alumnat de la comarca, des d’Infantil a Batxillerat.

El concurs d'”Experiments de pel·lícula” té com a objectiu desenvolupar l’interès i el treball a l’aula dels continguts STEAM de forma amena, lúdica i utilitzant les noves tecnologies i els dispositius mòbils a l’aula, per la qual cosa s’anima al professorat i alumnat que vulgui comunicar mitjançant la filmació en vídeo, experiments que expliquin i divulguin alguns dels continguts del coneixement de les ciències experimentals. Es vol incentivar l’alumnat en la difusió de les seves experiències científiques, tot contribuint a desenvolupar les competències bàsiques dels diferents àmbits educatius.

Tots els seleccionats tornaran a mostrar-nos en directe les seves experiències en la fira científica de tardor “Ciència al Mercadal” el proper 19 d’octubre de 2018, on compartiran amb als companys dels altres centres els seus experiments i difondran a la ciutadania en general el seu treball d’aula.

Amb un èxit rotund i una qualitat de vídeos cada any més notable, s’han presentat 30 vídeos de tots els nivells i hi han participat centres de Balaguer i comarca, de manera que el nombre d’alumnes implicats supera els sis-cents.

Els centres que han participat són: Escola Àngel Guimerà, Escola La Noguera i Escola Mont-roig, Escola Vedruna i Institut Ciutat de Balaguer de Balaguer ciutat i Escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer, Escola Alfred Potrony de Térmens, INS Ermengol IV de Bellcaire d’Urgell, de la comarca.

[vimeo width=”640″ height=”360″]https://vimeo.com/276486709[/vimeo]

El jurat format per Alba Castellà Anglarill (Inspectora d’Ensenyament), Maria Bañeres (CRP de la Noguera), Anicet Cosialls (Professor de Física i Química de l’Institut Guindàvols de Lleida), Salvador J. Ribas (Director científic del Parc Astronòmic del Montsec) i Carla Vilaseca Vilarasau (Balaguer Televisió), va decidir els vídeos guanyadors d’acord amb el contingut científic, la qualitat del vídeo i l’originalitat dels treballs presentats.

Relació de vídeos i alumnat premiat:

Premi Categoria A (Educació Infantil i Cicle Inicial d’Educació Primària)

Helicòpters voladors, Escola La Noguera (Balaguer)

Professorat responsable: Santi Amores
Alumnat: Tots els infants de P4: LAIA BETBESÉ, FATEHDEEP CHEEMA, OSCAR CLUA, HALIMA DAHMANI, ANET FERRER, BERTA FONTOVA, CLÀUDIA GALLEGO, JESÚS GIMÉNEZ, VALÈRIA GUILLÉN, MIQUEL HEGHIES, FELIPE HERMOSO, SAMARA HERNÁNDEZ, ENZO HERNÁNDEZ,NAIA LACAL, ALAN LIGERO, HUGO MARTÍNEZ, ANDREA MEMBRIVE, MOISES NAVARLAZ, ONA NIETO, OLAU PASTOR, NATÀLIA PRIM, YOUSSEF RAMDANI

Accèssits a la Categoria A (Educació Infantil i Cicle Inicial d’Educació Primària)

L’espiral del vent, Escola Alfred Potrony (Térmens)

Professorat responsable: Rosa Beltrán Noguero
Alumnat: Alumnes de 4 alumnes de la classe de 1r i 13 alumnes de la classe de 2n de Cicle Inicial.

Water Cycle, Escola Vedruna (Balaguer)

Professorat responsable: Maria Alba Aubets Oliva
Alumnat: Alumnes de 1r i 2n de Cicle Inicial: Roc Alba i Puig, Txell Alcobé Batalla, Ares Castellà Palau, Enzo García Barea, Alèxia Gesé Fondevila i Rayan Rabah Jiyed.

Premi Categoria B (Cicle Mitjà i Cicle Superior d’Educació Primària)

XST! Setmana sense soroll, Escola Salvador Espriu (Vallfogona de Balaguer)

Professorat responsable: Èric Berga
Alumnat: Alumnes de 3r de Cicle Mitjà: Ot Albareda Tena, Júlia Bellart Segarra, Miquel Cases Giménez, Blai Córdoba Ortega, Leire Fernández García, Ariadna Piqué Gòdia, Pol Puig Gené, Mar Segarra Riasol i Pol Vilaginés Piqué.

Accèssits a la Categoria B (Cicle Mitjà i Cicle Superior d’Educació Primària)

El ball de la xocolata, Escola Àngel Guimerà (Balaguer)

Professorat responsable: Àfrica Reig Gregori
Alumnat de 3r de Cicle Mitjà: Akram El Louah, Jiale Chen, Adam Lakuaja

Premi Categoria C (Educació Secundària Obligatòria i Postobligatòria)

L’aire ocupa espai?, INS Ermengol IV (Bellcaire d’Urgell)

Professorat responsable: Montse Cabré
Alumnat: Alumnes de 2n d’ESO: Ariadna Tarragona, Gina Osorio, Lucia Jimenez, Rabab Hammouti

Accèssit a la Categoria C (Educació Secundària Obligatòria i Postobligatòria)

La serp del faraó, INS Ermengol IV (Bellcaire d’Urgell)

Professorat responsable: Montse Cabré
Alumnat: Alumnes de 2n d’ESO: Ona Orrit Nabau, Alba Martínez Capitán, Grace Ketty, Aïda Roca

Espelma balancejant, INS Ciutat de Balaguer (Balaguer)

Professorat responsable: Sergi Palou
Alumnat: Alumnes de 1r de Batxillerat: Iris Novau, Clara Guillén, Oana Olteanu

Si voleu tornar a veure tots els vídeos presentats podeu accedir a la 2018 Biblioteca de vídeos 2017-2018.

Podeu visualitzar el vídeo de la notícia de Balaguer TV: