Premi comarcal de TDR “Noguera Recerca”

El Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu de la Noguera organitza els Premis “Noguera Recerca”, de Treballs de Recerca de l’alumnat de 2n de Batxillerat de la comarca. Aquesta convocatòria compta amb el patrocini del Consell Comarcal de la Noguera i la col·laboració de la Paeria de Balaguer, l’Ajuntament de Bellcaire d’Urgell, l’Ajuntament de Ponts i l’Ajuntament d’Artesa de Segre, que són els ajuntaments dels municipis amb Institut.

La finalitat d’aquest premi és incentivar, potenciar i valorar l’esperit de recerca, de treball ben documentat, el sentit crític i la creativitat científica de l’alumnat de de Batxillerat de la comarca, visibilitzant el talent dels instituts del territori i premiant l’excel·lència. Aquest premi s’adreça al públic de 1r de Batxillerat de tota la comarca, qui es desplaçarà a la localitat que aculli l’acte gràcies a la col·laboració dels ajuntaments implicats.

II Premi comarcal de la Noguera de treballs de recerca de Batxillerat

Artesa de Segre, dimarts 19 de març de 2024

La segona edició (curs 2023-24) va tenir lloc dimarts 19 de març al Cubbtural d’Artesa de Segre. S’hi van exposar un total de catorze treballs seleccionats pels Instituts participants.

Com a novetat, el certamen va tenir format de fira de presentacions. Així, tots els catorze treballs presentats foren exposats en quatre itinerari simultanis agrupant-los per àmbits. D’aquesta manera, cadascun dels 240 assistents va poder seleccionar aquelles exposicions en funció del seu perfil i les seves preferències. Els cinc treballs guardonats van ser premiats amb la mateixa assignació de 150eur.

Publicacions de suport:

Treballs presentats en l’edició 2024:

Els reporters de guerra Automatització de la il·luminació variable d’un pavelló esportiu
Enllaç als arxius (pendent de rebre arxius) (pendent de rebre arxius) (pendent de rebre arxius)
Enllaç als arxius

Autor: Martí Costafreda Serra.  Institut Ermengol IV de Bellcaire

Autor: Èric Gràcia Sabaté. Institut Ciutat de Balaguer

Autor: David Palou Cases. Institut Almatà de Balaguer

TREBALL PREMIAT

Autora: Alba Vilanova Prat. Institut Els Planells d’Artesa de S.

Autora: Maria Corbacho Fonteiriz. Escola Vedruna Balaguer

image.png

Àmbits: La producció audiovisual. Reportatges i documentals. Impacte econòmic en municipis petits Àmbits: Periodisme. Conflictes bèl·lics. Xarxes socials Àmbits: Electricitat i electrònica. Robòtica. Esports. Construcció d’una maqueta. Àmbits: Investigació històrica. Conservació d’aliments. Receptes tradicionals. Edició d’un llibre de receptes. Fotografia. Àmbits: Astronomia, física, fotometria
Degradació de plàstics i microplàstics Anàlisi de dades en el món del futbol i de les apostes
(pendent de rebre arxius) (pendent de rebre arxius) (pendent de rebre arxius) (pendent de rebre arxius) (pendent de rebre arxius)
Autora: Mariona Guàrdia Piqué. Institut de Ponts

Autora: Núria Profitós Sánchez. Institut Ciutat de Balaguer

Autor: Roger Trilla Piniés. Institut Ciutat de Balaguer

Autor: Joel Mena Garrido. Institut Almatà de Balaguer

Autora: Anastasia Mostishko Mostishko. Institut de Ponts

image.png

Àmbits: Comunitats energètiques, energies renovables, legislació Àmbits: Biotecnologia. Plàstics, reciclatge i biodegradació. Insectes. Àmbits: Big data. Esports. Apostes Àmbits: Llenguatge musical. Les ones sonores. Trigonometria. Experiments amb el so. Àmbits: Redactat en anglès. Lingüística i sociologia.
(pendent de rebre arxius)
Enllaç als arxius
Autor: Iris Molins Roca. Institut Ciutat de Balaguer

Autor: Hiba El Ghefyry El Yatim. Institut Ermengol IV de Bellcaire d’Urgell

image.png

Autor: Laura Trepat Puigpinós. Institut Els Planells d’Artesa de S.

Autora: Maria Aige Ribalta. Escola Vedruna Balaguer

image.png

Àmbits: Història i sociologia. Gènere. Serveis socials. L’entrevista. Disseny d’una revista. Àmbits: Redactat en anglès. Indústria de la moda. Moda i sostenibilitat. Creació digital. Àmbits: Art plàstic. Il·lustració. Artistes contemporanis i biografies. Edició d’un conte infantil. Àmbits: Memòria popular. Art mural. Anàlisi social, cultural i ambiental d’una localitat. Edició d’una revista.

EDICIONS ANTERIORS:

I Premi comarcal de la Noguera de treballs de recerca de Batxillerat