“La escuela voladora” guanya la XV EDICIÓ DEL CONCURS DE CONTES

Me presento. Soy Alexandre y estoy en 3º. Estamos en el 2019. En la Tierra tenemos un problema: el emperador Colesterol quiere aniquilar nuestro planeta y llevarnos al planeta Sedentario…

Així comença el conte  guanyador de la XV edició del concurs de contes solidaris de “Un  juguete una ilusión” patrocinat per RNE i la fundació Crecer Jugando. La escuela voladora,  escrita pels 15 alumnes de l’Escola La Ràpita, es presentava al concurs en la categoria de cicle mitjà, al qual han participat enguany un total de 28.000 alumnes de primària de tota Espanya .

En els relats, els bons hàbits alimentaris  i l’esport havien de ser la clau per a vèncer l’Emperador Colesterol, un malèfic sobirà que estava disposat a aniquilar el nostre planeta degut als nocius hàbits alimentaris i al sedentari estil de vida dels seus habitants.

La escuela voladora és un conte basat en l’experiència dels nens de la classe i la seva mestra en la participació en els Jocs Olímpics Planetaris del PLANETAPLATANIMAGINARI, on aprenent a menjar de manera saludable i fent esport aconsegueixen convèncer l’emperador Colesterol i salvar la Terra. L’aventura comença quan, arribats de l’escola de Vallfogona en bicicleta, l’escola, convertida en nau espacial, s’enlaira i comença a viatjar cap al planeta imaginari. El planeta, habitat només per nens immortals,  acull els nens rapitencs durant els jocs olímpics i mil i una són les entranyables i divertides aventures viscudes: es gronxen pel planeta en forma de plàtan, juguen al futbol sense pilota on només guanyen si empaten,  fan la cursa espacial col·lectiva, cauen en tolls de suc de llimona…Finalment, el premi que guanyen és 2.000.000 de litres de querosè per a la nau escola i quinze nous amics extraterrestres; en la tornada fan parada en la Lluna de formatge. Per fi un ocell que porta el mòbil de la mestra al seu bec els anuncia que la Terra està a prop.

Soy Alexandre, tengo ocho años y ahora !!!Tengo un nuevo hermanito!!!!!

I aquesta frase tanca el nostre conte. De ben segur estem motivats per a seguir escrivint i aprenent aquest màgic ofici. El proper dimecres dia 19 hem d’anar a Lleida a la ràdio a recollir els nostres premis. I l’aventura seguirà…ja que hem de gravar la lectura del conte, i serà retransmesa per la ràdio.

Volem agrair a tots els que ens vàreu votar en la fase de votacions on line. També volem agrair a les famílies i mestres de la comunitat educativa la difusió que van fer del conte. Si voleu llegir el nostre conte sencer, aquesta és l’adreça: