Novetats de Febrer de la Biblioteca Manuel de Pedrolo

Aquí teniu les novetats rellevants en l’àmbit de l’ensenyament que s’han incorporat durant aquest gener i febrer al fons bibliogràfic de la Biblioteca Pública Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes.

Esperem que sigui del vostre interès.

Figuerola, Jesús
Educar en la lectura
Ed. Plataforma (setembre de 2020)
Matèries: Animació a la lectura
Signatura: 028 Fig
Todos los padres saben que leer es bueno y quieren que sus hijos lean.En cambio, sobre cómo estimularlos en la lectura no hay tanto consenso ni recetas milagrosas El autor, profesor de instituto desde hace años, padre y lector empedernido, explica qué funciona y qué no a la hora de conseguir que nuestros hijos lean, y ofrece consejos prácticos y sencillos para favorecer la experiencia lectora de niños y jóvenes.
Bosch, Emma
Sense paraules. Sis tallers de lectura d’àlbums sense mots per a totes les edats
Ed. Rosa Sensat (abril de 2020)
ISBN: 9788412009682
Matèries: Àlbums il.lustrats; llibres sense imatges
Signatura: 087.1 Bos
Sense paraules és una guia pràctica que ajuda a trencar el mite que les narracions gràfiques sense paraules són només per a prelectors. Aquests tallers –que podreu replicar fàcilment perquè estan descrits amb molt de detall– us descobriran la gran varietat d’àlbums sense paraules existents i podreu constatar que les imatges parlen.
Arumi, Joan
Des de la graderia. El llibre per als nens i nenes que fan esport
Ed. Eumo (setembre de 2020)
Matèries: Participació dels pares
Signatura: 155.4 Aru
El joc es intens i res no la distreu. La jugadora està atenta a trajectories, a distàncies, a moviments… De tant en tant sent alguna indicació de l’entrenador, assenteix amb el cap i torna a fer allo que mes li agrada: jugar. De sobte, en un moment de pausa, aixeca el cap, busca entre les graderies i veu els seus pares.” Que se suposa que hem de fer els pares a les graderies? A quin esport hem d’apuntar els nostres fills? …
Trujillo, Fernando
Aprender y enseñar en tiempos de confinamiento
Ed. Los libros de la Catarata (2020)
ISBN: 9788413420520
Matèries: Ensenyament virtual
Signatura: 371.3 Apr
La transición de un sistema educativo presencial a un modelo de educación a distancia ha sido, probablemente, el mayor sobresalto que ha recibido la educación en España y en muchos otros países en el último tercio del siglo XX y este comienzo de siglo XXI.
Davies, Simone
El pequeño Montessori en casa
Ed. Ariel (setembre de 2020)
Matèries: Mètode Montessori
Signatura: 371.4 Dav
Este libro se centra en dar herramientas pragmáticas sin renunciar a los aspectos más filosóficos de Montessori. Organizado y diseñado de forma agradable y coherente para el lector neófito, es una auténtica biblia, que destaca por la gran claridad e impecable sencillez.
Tapia, Iván
Escape room educación
Ed. Lunwerg (juny de 2020)
Matèries: Jocs d’enginy
Signatura: 793.4 Tap
Este libro presenta experiencias de tipo escape room portátiles, ideales para montar en el colegio o en casa, para que los chicos y chicas de entre 10 y 16 años puedan trabajar las competencias curriculares propias de esta etapa. Para ello, cada juego viene acompañado de una ficha educativa donde se desarrolla su aplicación por competencias, así como la evaluación de estas. Un recurso muy valioso porque aúna diversión y aprendizaje.